Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Tvättar o mera tvätt!

Av Marre - 12 november 2008 13:25

Men jag ska inte klaga.. jag tillhör den tokiga skalan som tycker det är roligt att tvätta. Har precis slängt in maskin nr 2. Det ska bli 3 till.

Men guuud vad jag saknar att ha tvättmaskin i lägenheten. Nu får jag gå ner till källaren.

Vi har sagt att i vår nästa lägenhet som vi för övrigt letar desperat efter så har vi bara 2 krav: det ska finnas badkar o plats för min tvättmaskin. Grannarna kan vi aldrig få värre än vi har här. Vi bor nog i stans discotekshus.


Bosse har även imponerat på oss. Igår när vi skulle åka o handla så va jag så trött på att en alltid måste sitta i bilen o vänta. Så vi testade att lämna honom kvar i bilen. Som jag trodde så brydde han sig inte. Han la sig bara tillrätta i sitt baksäte o vi kunde äntligen gå in o handla tillsammans =)

Vi skyndade ju oss givetvis, rekord handla nog på 10-15 min. När vi kom tbax till bilen låg han så sött o sov. Så underbart att vi kan göra så nu!! Han älskar ju att åka o va i bilen vår lillkille! Blir nog inga problem att åka till Götet heller.

Även idag har han vart duktig när jag får springa upp o ner från tvättstugan. Jag mutar han med en bit morot o frolic som han får kalasa på när jag är borta. Visste det handlar om kanske 10 min per gång men han säger inte ett knyst. När jag kommer tbax så sitter han vid dörren o väntar på mig.

Så det verkar finnas hopp om att få ordning på han.. även om det är mycke kvar. Hoppas nån av hundkurserna som vi anmällt oss till hör av sig snart.


Nä dax att bäda rent i sängen o diska. Vilken hemmafru man är va.. haha.

 
 
Ingen bild

Ida

12 november 2008 13:43

Jag kan inte sluta le när jag läser ditt inlägg idag. Låter precis som jag! Tvätta, diska, städa, handla, laga mat och liknande. Är fan ett heltidsjobb att vara hemmmafru :)
Ja badkar vill vi oxå ha i nästa lägenhet! Saknar du att somna i badkaret på fyllan? :) Minns en gång när jag och Bobban trodde du hade drunknat för du svara ju inte när vi ringde på mobilen. Till slut åkte vi ju bort till dig, kommer du ihåg det? När kommer du ner till götet då? Hade varit skoj att träffas. Vad jobbigt att du måste springa på dom där möterna! Dom har varit rätt snälla mot mig på ams ( än så länge iaf) Ha det fin fint nu! Och du, håll tassarna borta från glöggen nu :) Puss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marre - 19 november 2008 12:33

Jag vet inte om jag har gjort ett rätt val men jag har iaf bytt blogg. Jag ska ge den en chans men har denna kvar ett tag till.. bara i fall att.   Nya adressen är: http://marreflarre.blogg.se Otippat lr hur? haha. ...

Av Marre - 18 november 2008 10:04

Som jag sagt innan så tillhör inte tisdagar nån favorit dag längre. Nu är det bara desperata hemmafruar som är bra med dagen. Väntar på att svärmor ska komma om ett par timmar för att passa Bosse. Jag ska iväg till skit-förmedlingen på ytterligare et...

Av Marre - 16 november 2008 11:34

Igår fick Bosse äntligen va ute o springa med bästisen Titti igen. Likadant blir det om en stund. Han blir så glad när dom får kuta av sig o vi får en lugn hund sen =)   På kvällen ringde Krille o Elin, dom ville ha med oss på bowling. Vi lämna av Bo...

Av Marre - 14 november 2008 13:10

När vi äntligen hade fått lite snö (så att det precis täckte backen) så blev det plus grader o givetvis kom regnet så nu är allt borta. Hade hoppats så mycke på att snön skulle komma på allvar nu. Va ändå nästan 7 minus här i går. Vill se hur Bosse r...

Av Marre - 11 november 2008 13:09

Jag har nyss kommit hem o försöker varva ner. Har varit på ett sånt där jäkla uga-möte igen. Fattar inte va jag har där o göra. Sen fick jag gubbmycke i hemläxa för att jag missa förra gången för att jag va sjukskriven. Längtar såååå mycke tills skit...

Ovido - Quiz & Flashcards