Alla inlägg under september 2008

Av Marre - 30 september 2008 10:18

Finns det nån som inte är med barn där ute? Tycker alla man pratar med är med barn nu för tiden. Igår natt fick kompisar till oss sitt första barn. En son givetvis som alla verkar ploppa ur sig nu. Men ett stort Grattis, jätte kul!

Hitta en gammal barndomsvän på facebook här om dagen. Minns när vi va yngre o hon fick sin son. Vi har inte haft kontakten på många år o när jag nu fick se bilder av han o hur stor han har blivit.. känns allt ännu mer sjukt. Varför låter man tiden gå så fort!?

Lillsyrran är ju nästan halvvägs genom sin graviditet nu. Ska bli så skoj!

Verkar dock va min generation som har tagit det lugnt. Så jag ska nog inte få panik än.. men ibland undrar man.


Usch va segt det är idag.. tisdagar är nog fan fortfarande värst även om man är hemmafru.

Fint men friskt väder ute.. kanske en långis med Bosse? Blir nog lite go nudlar innan från igår.. ibland är jag allt bra i köket.. hehe. 

Av Marre - 29 september 2008 11:38

Jag tycker det inte finns andra dagar utan antingen är det nån av dom dagarna. Som nu.. tråkiga måndag igen.

Jag fick dock sova till 9 o behövde inte skynda mig ut i blåsten med Bosse förrens runt 11. Riktigt Göteborgsväder här uppe nu, man känner sig nästan som hemma =)

Sen har jag hunnit städa oxå.. bara disken kvar. Känns så gött nu när man faktiskt kan göra annat hemma o inte bara passa terroristens alla steg.

Helgen har oxå vart bra.. lugn o skön. Hälsat på lite vänner, betalat av skulder, shoppat (fick en liten slant av a-kassan men det blir nog även den sista, kommer med mer info om det senare).

Sen har Bosse givetvis fått springa av sig i meterhögt gräs med Titti. Man blev lite orolig när han inte syntes för gräset har samma färg som han nu. Men han börjar bli duktigare på inkallning så det va ingen fara. Sen är det ju värt det att han får springa av sig för en trött hund är en bra hund hemma =) 

Han fyller 4 månader idag vår lillkille! 

Av Marre - 24 september 2008 20:26

Hjälpte mossan att boka flygbiljetter upp hit för en stund sen. Hon + gubben hennes kan ju inte så mycke om data =P

Efter ca 40min så lyckades vi hitta nåt bra iaf. Det blir dock till Umeå eftersom det är nästan 1000:- billigare att flyga dit. Sjukt egentligen.

Men nu är det iaf klart att mor + lillsyrra kommer hit om mindre än 1 månad! =)


Imon ska jag till arbetsförmedlingen för en "söka jobb kurs" ska bli så kul att förnedras ytterligare en gång. Jäkla skeeeet ställe är det!! 

Av Marre - 23 september 2008 19:40

Finns det nån som har ett bra råd om hur man lär en hund att gå fint i koppel. Visst nu är ju inte vår lillekille så gammal men man måste ju börja lite smått. Han är verkligen jobbig ibland att va ute med. Antingen drar han som en tok lr så sätter han sig på rumpan o vägrar att gå.

I böcker står det att man ska stanna varje gång han drar för att han ska komma tbax. Funkar inte alls + att det tar 20 min att bara gå runt huset. Nu har vi börjat med att ha han rak i kopplet så han går brevid oss, nästan bakom. Det verkar kunna ge resultat men handen blir ju blå efteråt för att man får hålla emot med all kraft. Skulle behöva gå en valpkurs asså. Måste kolla upp detta mer. 


Inget är bokat än mer verkar som mor + lillsyrra kommer upp o hälsar på om ca 1 månad! =) 

Av Marre - 19 september 2008 17:51

Jag har nu en hel timme o kanske lite till framför mig. Gubben min är ute o springer av Bosse i skogen med hans föräldrar o deras hund. Perfekt för han blir helt slut när han får leka med en annan hund (Bosse alltså).

Jag ville iaf stanna hemma o bara va..

Även om Bosse har blivit bättre så är det en bra bit kvar. Han har redan börjat visa tendenser till att börja jucka snart *suck* Alltid är det nåt.

Men men.. så är det att ha en liten hemma. Får inte glömma att han är faktiskt liten, dock väldigt svårt ibland att tänka så. 


Annars så va vi på en visning på en lägenhet igår. Det är bottenplan med uteplats (perfekt för Bosse). Sen är den större än våran o den hade badkar!! =) Det blir dock dyrare månadskostnad eftersom det är en bostadsrätt. Så vi får la se vad som händer med det. Det va ett hyffsat utgångspris o vad vi kunde se va det bara vi o ett par till som va o kollade. Men man vet ju aldrig. Mäklaren skulle ringa när han kollat vilka som va intresserade, då vet man ju mer. Får se om vi hänger på striden om den lr inte =)


Sen ska min älskling få massa pussar för att han är underbarast! Du är det bästa i mitt liv! 

Av Marre - 14 september 2008 20:35

Jag är i en liten mindre lr kanske större chock just nu. Fick en bild på en stor mage skickat till mig. Lillstrumpan ska bli mamma. Den lille kommer i mars o jag är glad =)

Detta är tredje gången jag blir moster för min storsyrra har 2st barn. Sen är jag ju även faster åt storbrossans 2 barn.

Fast när jag tänker efter innebär detta att jag är sist.. ska jag få panik? Njä..


Av Marre - 10 september 2008 19:41

Jag måste bara återigen beklaga mig över hur tråkig jag har blivit här. Men det händer inte så mycke nu för tiden. Bosse tar all var tid som sagt.

Men han har blivit mycke bättre.. nu kan man nästan säga att han är rumsren o ibland låter han oss sova hela natten o går upp när vi gör det kring halv 6. Inte illa för en valp. Sen har han lärt sig sitt, ligg, vacker tass o stanna. Okej han är inte världs bäst på det men han är på en bra väg iaf. Sen har han börjat bitas lite mindre vilket är mycke bra. Man ska ha tålamod asså o nu börjar det bli riktigt kul att ha hund =)

Nu kanske jag har sagt för mycke.. man ska aldrig säga att det går bra för då skiter det sig.  


Sen kanske mossan + lillsyrran kommer upp o hälsar på om några veckor. Alltid kul med besök speciellt av familjen som man saknar extra mycke.

Men dom som bestämmer över inrikespriserna på flyg ska ha sig en stor känga i arslet. Det är ju billigare att flyga utomlands än inrikes!? 

Ovido - Quiz & Flashcards