Alla inlägg under september 2007

Av Marre - 28 september 2007 11:06

Äntligen måste jag säga.. så vad ska man göra idag tro. Har mycke o göra hemma, orkade inget igår efter en lång eftermiddag på stan, som förresten blev väldigt lyckad. Hade ju tänkt fått städat så jag skulle slippa göra allt idag men så blev det inte. Fick inte heller handlat nån mat så det måste inköpas efter jobbet. Sen fram med damsugaren, vippan o diskborsten så det är snyggt o fint tills gubben kommer imon.. jag längtar helt sjukt mycke tills jag får va i hans famn igen =)

Hela familjen ska med o hämta han.. stackarn.. haha. Men dom är ju nyfikna med all sin rätt.

Ska på 30-års kalas imon innan avfärden till landvetter.. Fru till bror min är det som fyller. Sen fyller min brorson år i dagarna oxå så det blir dubbelt upp.

Men när det sen är städat o fint ska jag vara Silka vakt en stund. Linda jobbar o sambo är i Norge. Ska bli kul att få busa med den lille lite.

Efter får jag nog hoppas på en lugn hemma kväll idag.. somna tidigt kanske så tiden går fortare.. hihi.


Usch va tiden går långsamt.. jag orkar inte va här på jobbet mer nu.

Av Marre - 27 september 2007 15:26

Va jag har längtat efter denna dagen.. har vart så sjukt fattig på det sista. Fats räkningarna har redan dragits.. så när jag kollade löne beskedet vart jag inte så glad igen. Fan va räkningar man har egentligen.. halva lönen om inte mer ju. Jaja.. nu ska jag strax gå från jobbet o ta mig en tripp på stan o shoppa lite smått. Kollat in lite saker som jag bara måste ha. Sen grejen att få fylla kylskåpet lite är guldvärt =)


Jag har trott att det vart fredga nästan hela dagen idag.. vilken blåsning jag åkte på.. haha. Men denna dagen har ändå gått fort som tur är..


2 dar tills du kommer nu gubben!!! =)

Av Marre - 24 september 2007 20:57

Inte till det bra heller.. men det va en jäkligt spännande match som mitt kära Frölunda o HV71 bjöd på. Hade bänkat mig framför tvn för att se det man längtat efter hela sommaren.. synd på att dom förlora bara.. men vi kommer igen.. nu ska guldet hem =)


Jag hade förresten mina brillor på mig som jag nästan aldrig har men pucken är så liten så jag måste ju.. haha. Har inte tagit av mig dom än men när jag reste mig upp så märkte jag att jäklar vilken insyn man har till grannarna i husen breve.. o jäklar va jag måste se dåligt utan dom egentligen.. men jag borde kanske sluta gå runt här hemma halvtnäck.. haha. 


Inte fått nåt svar idag från den andra snubben jag skicka mitt CV till. Men han som jag har haft kontakt med skickade mig ett kort svart tbax: gör det. Vilket jag tror betyder att hör av dig när du kommer upp nästa gång.. håller tummen stenhårt!!

Gubben min har även kollat upp lite andra ställen jag kan skicka in till.. ska bli spännande. jag vill ju bara upp nu.. kan inte tänka på nåt annat.


5 dagar kvar tills du kommer till mig nu gubben!! =)

Av Marre - 23 september 2007 20:53

Mossan, Thomas o Totte kom o hämta mig imorse så åkte vi iväg upp till strömstad. Tycker det är så roligt att åka dit. Jag hade inte sett Cattas nya lägenhet än heller.. sen fyller Gabriel år i veckan så vi firade han nu ist. Vi käka även jätte god mat som alltid.. kollade även på filmen: som man bäddar.. den va faktiskt hysteriskt rolig.


Men så va det söndag igen som alltid.. känner inte alls nån glädje över att det är måndag imon.. det enda possetiva med det är att det blir en dag närmare lördag o att gubben kommer =) 

Av Marre - 23 september 2007 00:02

Jo idag har vart en riktig myskväll.. jag o Malii åkte hem till Anna. Inte vart hos henne innan o kollat in hennes nya lya. Den va kanon mysig. Vi satt bara o tjöta skit o tog några folköl.. en helt perfekt kväll. Va längesen vi hade sånna tjejkvällar.. förr tog man sånt för givet men nu vet man bättre.

Blir ju annat  om o när jag flyttar upp..


Har förretsen skickat iväg mitt cv till ett annat företag o väntar nu med spänning.. även svarat den andra killen att jag gärna träffas nästa gång jag åker upp.. allt är riktigt nervöst just nu.. hihi.


Nä kanske dax att göra sig i ordning för natten.. ska upp tidigt o åka iväg till Strömstad o Catta o Gabriel.. ska bli riktigt kul som alltid. 

Av Marre - 21 september 2007 21:43

Det pirrar i hela mig just nu.. har fått ett mail från ett företag i Skellefteå som vill träffa mig för en arbetsintervju.. fick även ett tips om ett annat företag som sökte folk. Det verkade så här i mailet iaf.. tänkte att jag får skriva tbax imon.. får samla tankarna lite först o skriva nåt bra.

Men tänk om det verkligen är så att jag kommer få ett jobb.. shit asså. Nu känns allt så mycke verkligare än förrut.. nu är det på riktigt liksom. Jag hoppas nån av dom vill träffa mig nästa gång jag åker upp. Flytten kanske är närmare än va vi tror nu gubben.. hihi. Jag känner mig så himla glad.. jag tror fan allt kommer lösa sig nu =)


Men innerst inne så måste jag tänka på att det kan ju faktiskt skita sig.. ska försöka att inte ha allt för höga förhoppningar. Men idag är det svårt att tänka så =) 

Av Marre - 20 september 2007 17:04

*suck*... klockan är efter 5 o jag är kvar på detta ökenplace. Fick ett idiotbråttom jobb som ska va klart imon bitti.. för snäll som man ibland är tog jag på mig det. Men gick nåt som jag ville? Nä..!

4 maskiner gick sönder för mig o det va just dom som jag använde. Fattar inte själv hur jag egentligen fick ihop allt till slut. Själv är jag här oxå sen många timmar tbax. Det här är inte roligt.. jag är så satans less nu va!

Jag vill bara här ifrån.. bort från allt o upp till gubben o norrland nu =)


Men jag tackar gudarna för att det äntligen är fredag imon..

Skulle egentligen tagit mig hem till mossan efter jobbet idag men jag tror fan inte jag orkar det. Jag får nog hämta pengarna imon ist.. jag är så pank så det dammar i plånboken nu.. som alltid sista veckan innan lön *suck*


Nä nu ska jag hem till min soffa.. weeeiiiii!!!!!!!

Av Marre - 19 september 2007 18:23

Efter jobbet begav jag mig ner mot Linnéplatsen för att möta brossan. Måste säga att jag hatar verkligen det här sket vädret. Finns det nåt värre än regn + kraftig vind?

Vi satt oss iaf på ett mysigt café o käka o drack gött.. snacka en massa skit givetvis.. hehe. Vet inte hur längesen det va som bara vi hitta på nåt, så det va mycke trevligt. Det måste vi göra om oftare helt klart =)


Ovido - Quiz & Flashcards