Alla inlägg under april 2007

Av Marre - 30 april 2007 08:04

Hmm.. ja vad kan man säga. Min helg har varit händelserik o dessutom gått väldigt fort men ändå långsamt. Va ett tagsen jag hade så mycke på så kort tiden. Men det har varit skoj =) Kan nämna att jag fick åkt mc för första gången o det va jätte roligt men oxå läskigt.. haha. Men mest skoj ;)


Grannen är dock värre än vanligt. I Fredags när jag skulle gå så när jag stänger dörren o ska låsa så öppnar grannen sin dörr o tittar ut. Fast hon öppnar den bara lite på glänt o så stirrar hon på mig. Vi är inlåsta här inne säger hon till slut. Va, vadå inlåsta du öppnade ju dörren precis. (Vilka vi föresten.. du bor ju själv??!) Nä vi får inte komma ut säger hon då, vi är inlåsta här. Hmm.. okej okej..

Av Marre - 23 april 2007 16:10

Jag sitter nu o skriver detta på en PC. Sant o förtvivlat men så är läget. IT-nisse va här för en stund sen o kopplade in min nya jobb data. Två skärmar  o säkert en massa bra finesser, som jag inte vet om ännu dock.. haha. Det är både med spänning o förakt som jag går in i denna nya värld.

Fortsättning följer vill jag lova..


Sen är min senila granne i farten igen. Hade vart ute o träffat Bobban o Malii en stund i fredags kväll. I svalen möter jag henne helt förvirrad, men hon kände igen mig på nåt konstigt vänster. Hon letade iaf efter sin man (som hon inte har) Jag sa iaf till henne att gå in o vänta i din lägenhet. Men det kunde hon inte för då skulle dom åka om varann i hissarna. Stackarn asså..

Fortsättning följer på det med kan jag lova..

Av Marre - 19 april 2007 07:54

Ja.. nu är hon i farten igen. Jag hade nyss kommit hem. Hon måste ha en jäkla koll på mig. Jag hade precis avslutat ett samtal med Linda. Hon o Andreas skulle komma o hämta mig o vi skulle ut på lite äventyr. Men iaf så ringer det på dörren. Jag tänkte först att det va dom som va otroligt snabba. Men när jag öppnar så står min senila granne där. Hon pressenterar sig som nyinflyttad o pekar på dörren där hon bor. Jag tänkte bara: vadå nyinflyttad? Du har ju säkert bott här lika länge som huset har stått där!? Men till hennes problem då: Hon hull på o steka nåt på spisen o det rök så välldans när hon gjorde detta men fläkten tog ingen rök. Så säger hon bara att följ med in här så ska jag visa dig. Jag hade ingen tid med sånt, jag skulle ju iväg. Sen hör hon ju så illa oxå men jag fick fram att jag kunde faktiskt inte hjälpa henne denna gången o att hon fick lov o fråga nån av de andra grannarna om hjälp. Asså säger du det, vem ska jag fråga då? Känner du någon av de andra säger hon då. Men va fan.. hälften av grannarna har la oxå bott där sen huset byggdes.

Börjar bli lite smått orolig va hon kan ställa till med egentligen när hon är så senil. Men det är samtidigt synd om henne ju..


Fortsättning följer... 

Av Marre - 18 april 2007 14:23

Har jag någon gång innan nämnt att jag är allergisk mot kärringar? Bara så där 1000 gånger innan va? Men nu är jag det på riktigt. Innan har jag ljugit för jag trodde inte det kunde bli värre.

-Hej får vi komma upp o kolla lite bilder på träd som vi vill ha med på våran poster?

- Ja men visst säger dumma jag.

1 timme fick jag stå ut med 4 kärringar som letade igenom vårat bildarkiv. Sen skulle dom helt plötsligt inte ha ett träd utan en massa annan jävla skit som dom kom på. Mitt uppe i allt börjar dom tjöta bowling oxå. Då hull jag på att få ett spel. Det här är inget jävla kafferep era kötthövven!!!

Men sen skulle dom ha ett jävla träd iaf. Men hitta dom nåt dom ville ha? Kanske.. Men det va svart o en av dom ville ha ett rosa träd. Vadå ett rosa träd??!! Sen att den ena kärringen skulle låssa kunna photoshop gjorde ju inte del hela lättare. Att jag inte tog det jävla rosa trädet o körde upp på henne på en plats där hennes man garanterat aldrig få va. När jag sen gav dom frågan om dom ens har någon text eller idé till posterns utseende så va blev svaret tro? Nej givetvis! Jag va tvungen att köra iväg dom till slut, bad dom nästan på mina bara knän att kom tbax först när ni har något att komma med.

En stor vädjan till världens alla läkare: Snälla ge mig ett intyg för nu har jag blivit allergisk på riktigt!!

Av Marre - 16 april 2007 07:58

Jao.. i fredags träffade jag Bobb o Lusita. Inte varje dag man träffar henne. Vi gjorde egentligen inget speciellt lr vettigt men det va kul ändå =)

Sen på lördagen o söndagen va jag mest med Linda o tog det lugnt. Mycke soffmys o mycke promenerande. Det va ju så jäkla gött ute i lördags. Mina ben o mina nya shorts fick känna vårsolen för första gången i år.. det känndes bra.. hehe. 

Av Marre - 11 april 2007 20:09

Kan ju lätt påstå att jag hade vissa problem att ta mig hem efteråt. Men det va en toppen idé. Får vi göra om oftare.. but next time, it´s on me =)

Av Marre - 10 april 2007 21:47

Alltid lika jobbigt att komma tbax o igång på jobbet när man vart långledig. Även om det är gött för jag påstår inget annat. Men det har vart en riktigt tuff dag idag så det va inget kul..Men jag hann iaf boka resa upp till Sthlm o Berra. Fixade en långhelg o kom väldigt billigt undan med. Att jag inte testat x2000 innan. Så det längtar o ser jag väldigt mycke framemot =) Ca 1 månad kvar bara..Gött att hockeyn äntligen har kommit igång igen efter lampproblemet.. Det va på tiden om man säger så..

Av Marre - 8 april 2007 18:40

Japp.. blev så att jag + familj träffade bror + familj på hornbach o firade lite påsk. Vi hade ändå en massa ärenden där + att Byggarebob skulle va där. Han är mina brorsöner helt galen i så det va kul. Efter det blev det fika på 421. Så det har varit en bra dag o fullt ös =)Påsken för övrigt igår va kanon.. Middag hemma hos mossan o Bobban fick hänga på. Efter det åkte vi iväg till Madde o där va det påskfirande för fullt. Så kul att dom kom hit från Norge över påsk, inte varje dag man ses längre precis. Men nu åker dom tbax idag *saknar dig redan* =)

Ovido - Quiz & Flashcards