Alla inlägg under februari 2007

Av Marre - 24 februari 2007 19:00

Ja så kom man hem igår kväll efter en jätte mysig kväll hemma hos Linda. Jag va jätte trött o hade gjort mig i ordning för sängen. När jag väl krypit ner o slått på tvn så efter ca 2 min började bilden flimmra o sen stendog den. Inte nog med det så började det lukta rök som faan. Jag får springa fram o dra ur sladden o öppna varje fönster som jag hade. Jag fick pälsa på mig ordentligt o sen satte jag mig bara ner o visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Visst sägs det att en olycka sällan kommer ensam men detta är ju löjligt. Det går ju bara inte att klara sig utan tv!Vi skulle iväg på marknad i dag på dagen iaf o det va jätte kul som alltid. Efteråt fick jag lånat hem mossans tv till jag kan skaffa en egen. Den va lika stor som den jag hade innan så det va ju kanon. Va skulle jag göra utan min kära mor =)

Av Marre - 23 februari 2007 11:09

Jag har haft turen som har så underbara arbetskamrater. Som idag när jag vaknade halv 9 när jag börjar halv 8.. katastrof ju. Jag drömde så skumt om att alla vi på jobbet sov på samma ställe så när jag vakna trodde jag att det va lördag. Fast jag drömde ändå fortfarande. Men när jag kom till jobbet o förklarade mig så skrattade dom bara åt mig.. tur det. Skoja inte att det är gött med helg om några timmar. Behöver verkligen varva ner o ta det lugnt efter allt slit som det är på jobbet nu. Så äntligen är det fredag som morrongänget sjunger nu på radion.. haha. Den är grym =)Mindre kul att Mora vann sin match igår dock.. det fick jag givetvis kastat i ansiktet av en viss person *mutter* =P

Av Marre - 22 februari 2007 20:19

Så nu är jag äntligen hemma igen.. trodde jag skulle frysa ihjäl på vägen men jag klarade mig.. Man kan inte va allt för på pälsad asså.. haha.Jag fick träffat Tina iaf o vi kom iväg på det vi skulle.. jag vart posetivt överraskad så det va jätte trevligt =) Jag behövde verkligen det efter en dag som denna. Kan inte sluta tänka på alla samtal som jag fått ringa idag o hur åt helvete det har gått. Jag antar att jag inte kan göra så mycke mer nu tills jag får brevet där det ska stå att det är mitt fel med vattenläckan. Jag måste försöka lugna ner mig tills dess att helvetet börjar igen. Det är lättare sagt än gjort bara *suck*

Av Marre - 22 februari 2007 11:23

Jag vet inte ens vart jag ska börja på hela historien med min vattenläcka. Hela förmiddagen har jag hållt på o bråkat med dom på Riksbyggen. Jag har en elräkning på 2600:- att betala men enligt dom som satte in fläkten kan det bara ha gått på 1500:- så någonstans har det blivit fel. Men ingen vill hjälpa mig utan jag kastats bara runt. Hur jag har gjort av med 1600:- i el när jag inte bott hemma ens. Blir så jäkla förbannad att ingen vill hjälpa mig med detta. Jag är verkligen helt själv i detta helvete!Inte hjälpte det att jag har pratat med dom höga cheferna på Riksbyggen för dom litar ju på sina kolegor som föresten bara slänger på luren i örat när man ringer. Va är det för jävla stil!? Han som jag har haft kontakt med under hela denna tiden på Riksbyggen säger iaf att vattenläckan är mitt fel. Men dom kan inte svara på hur det har hänt. Men att det är mitt golv som har bytts ut alltså ska jag stå för det. Trotts att det är deras vetten som har förstört mitt golv!! Jag fattar inte hur det går ihop. Enligt bostadsrättslagen så ska dom stå för alla ledningar o sånt men tydligen inte i mitt fall. Ändå lägger dom inte ner någon energi på att kolla vart vattnet kommit ifrån. Hyresnämnden kunde bara hjälpa till med att förmedla mellan oss partner om vi inte kunde komma överens. Jag kunde skicka in en ansökan om detta som sedan skulle läggas i kö. Det kommer säkert gå jätte fort (säkert) Sen kunde jag bara fråga mitt försäkringsbolag om jag kan få rättshjälp. Men då vill dom ju ha en utredning, en som byggjobbarna inte är klara med ändå kunde säga att det är mitt fel. Så länge det är så kommer jag inte heller få ut några pengar från försäkringsbolaget för extra bokostnader. Det är riktigt elakt att jag ska behöva ligga ute med alla dessa pengar som jag inte ens har. När dom är så trötta på mig så varför inte skynda på. Dom verkar ju ändå redan ha bestämt sig. Nu har jag bara berättat detta helvete i korthet, det är mycke mer än så.. Är det så här man behandlar andra människor?? Är så jävla trött på att bli bollad från o tbax. Trodde allt skulle lösa sig när jag fick in mitt golv men så blev inte fallet. VAD SKA JAG GÖRA!!!

Av Marre - 21 februari 2007 15:29

Jag vill bara få ut lite aggression för va jag känner för detta vädret. Jag hatar det verkligen. Har jag ingen bräda under fötterna så ska skiten inte finnas. Gubbkallt o den här jäkla snön som blåser storm åt alla håll *mutter*Gubben från Riksbyggen ringde mig nyss iaf. Han ville ha mitt kontonummer för att kunna sätta in pengarna som ska betala min skyhöga elräkning. Givetvis så glömde jag fråga hur mycke beloppet handlar om men jag ska ändå ringa han imon igen för att ge han uppgifterna som jag inte kan i huvudet. Får se om det blir nåt bråk eller inte. Så gått som hela räkningen ska dom betala så är det bara! Jaja..

Av Marre - 19 februari 2007 08:09

Jo det va verkligen en kanon helg.. min kära Madde va på besök "hemma" i Götet från Oslo. Man ser ju inte henne så mycke längre så det är alltid kul =) På lördagen gick vi hem till Bobban o Malii va där oxå. Det blev ett besök på 7 elva o senare TP kväll hos Bobb + bollkrig (katten Torsten va oxå med på ett hörn). Kändes lite som om tiden hade spolats tbax. Det va riktigt längesen vi samlades, ville inte att dagen skulle ta slut. Madde sov över hos mig iaf.. så gött att man bara bor ett hus ifrån så det är ingen lång bit att gå från Bobb =) Va inte lika kul att bli väckt av min senila granne tidigt på morran dock.. det luktade lite bränt i svalen så hon väckte alla genom att säga att det brann inne hos mig. Som tur va så lugnade en annan granne ner henne så jag slapp öppna dörren. Hon börjar bli lite jobbig nu faktiskt.. haha.Dagen i går avslutades med ett klassiskt besök på Baretta iaf o det va gött =)

Av Marre - 14 februari 2007 14:40

Jag vill ge en stor alla hjärtans dag kram till alla mina darlings!Ni vet vilka ni är o tack för att ni finns! *Älskar er* =)

Av Marre - 13 februari 2007 08:14

*pling pling* säger dörren. Utanför står min ca 80+ åriga granne. Hon frågar lite försiktigt om jag kunde komma in till henne o hjälpa henne stänga av sin tv. Klockan va runt halv 10 o jag hade halva foten inne på toa för att göra mig i ordning för natten. Men självklart hjälpte jag henne. Ca 5 min senare ringer hon på igen. Då undrar hon om jag har bröd hemma. Jag ger henne två skivor bröd o önskar henne go natt. Ca 5 min senare ringer hon på igen. Då vill hon ge tbax en bröd skiva + en ost som hon trodde att hon hade lånat av mig. Jag fick säga till henne att hon fick behålla båda skivorna o att osten inte va min. Efter det så vill jag inget mer än att krypa ner i sängen. Men inte.. ca 10 min efter det så ringer hon på igen *suck* Hon säger att det ringer nånstans inne hos henne o hon fattar inte från vart. Jag går med henne in o letar. Den ena telefonen stod på köksbordet o den andra låg på hennes säng. Hon skulle ringa till Göteborg. Jag visste inte om jag skulle tala om för henne att vi faktiskt är i Göteborg. Hon fick iaf tag i en fjärrkontroll som hon försökte ringa på. Skoja inte att jag va duktigt trött då. Fick sagt till henne iaf att klockan va mycke o att hon borde sova för det skulle jag göra nu. Hon tacka iaf så mycke o sa att jag hoppas jag inte behöver dig mer ikväll. Men jag sa till henne att det fick vänta tills imon isf. Väl hemma igen satte jag på mig lurarna med hög musik för att slippa höra om hon ringde på igen. Däcka nästan på en gång o gissa hur trött jag är idag *gäsp*Jag hoppas jag slipper bli gammal o va senil..Ska bli intressant idag o se om dom har fixat mitt element som dom sa.

Ovido - Quiz & Flashcards