Alla inlägg under februari 2008

Av Marre - 27 februari 2008 11:24

Japp.. när man inte kan köpa köpa gymkort till oss båda just nu så får man göra det bästa av situationen. Gubben har svarvat hantlar till oss (jätte fina) som vi kör med samtidigt. Sen situps o sånt hjälper vi varandra med.. det funkar jätte bra. Första gången va igår o jag känner allt i magen i dag. Men det kunde vart värre så idag blir det lite hårdare träning =)

Man har ju fått lite tillsammans fett så ska man bli fin till sommaren är det lika bra att köra på. Sen får jag nog tyvärr låta bli alla godsaker som hans kära mor bakar. Dom är så underbart goa men farliga.. haha. Fast det roliga i kråksången är att gubben verkar få mer o mer tydliga magrutor av allt socker medans det har totalt motsatt effekt på mig!?! Knepigt det där.. haha.


Nä.. nu är det disk o annan skit som gäller. Snart dax att stoppa in bakpotatisen i ugnen oxå om dom ska bli klara lagom tills gubben kommer hem.. fattar inte att dom kan ta så lång tid asså.

Men det är lätt värt det när man gör den goa kycklingröran till.. Berras recept o det blir hur gött som helst! 

Av Marre - 26 februari 2008 08:12

Hade lite svårt att somna i natt.. som ofta faktiskt. Vakna dock med ett ryck för gubben hade försovit sig. Inte jätte mycke men vi vakna en kvart efter att han ska börja. På 5 sekunder hade han hunnit ta på sig o va iväg.

Tänkte att det är ingen idé att lägga sig igen.. blir bättre när jag går upp samtidigt som han så jag somnar samtidigt. Jag ligger vaken så länge annars eftersom jag inte har nåt att gå upp till ännu. 

Dock lite tidigt att börja med mina hemmafru sysslor.. jag är lite för slö för det än oxå. Blir nog soffan strax o se nån rulle som man redan sett 30 gånger. Så kasst på tvn vid den här tiden ju!?!


Annras så har helgen vart fullt ös.

I fredags va vi faktiskt ute på pubben, blev rejält bortskämda av Danne som gav oss en rejäl fylla.. hehe. Men det va en bra o skojig kväll.

Sen har vi vart på 50 års kalas hos gubbens moster. Massa götta blev det där. Jag försökte vara ståndaktig men det gick la så där..

Sen har vi haft en heldag i Luleå. Gubbens syster o svåger skulle köpa en bil där uppe så dom behövde skjutts. Det va lite segt för det va mycke väntandes o mycke körandes o vi va hemma rätt sent på söndag kväll.. men bilen va fin o det verkar som att det va ett fynd.

Va även gött att komma iväg lite.. inte bara sitta hemma.

Igår blev det även lite shopping.. det är lönsamt att byta jobb har jag märkt för vi fick lite extra i kassan. Detta betydde att jag fick shoppa lite.. det va underbart.. hihi.


Vi har även tjötat om att åka hem till Götet över påsken. Jag hoppas verkligen att det blir av =) 

Av Marre - 17 februari 2008 11:55

Igår gick vi upp tidigt för vi skulle långt ut i skogen till Krilles färäldrar för att åka skoter. Jag ahr inte åkt sen jag va mycke liten så jag va jätte spänd, vi har tjötat om det så länge.

Tomas följde oxå med o han hade med sig sin egna skoter. Jag + gubben fick låna Krilles farsas skoter medans han själv hade värsting modellen.

Vi körde länge.. hela 4 mil o det va jätte skoj. Lite guppit ibland att sitta där bak men en sån härlig frihets känsla på nåt sätt.

När vi hade kört ett tag så stanna vi får att grilla korv. Det va lite blåsigt o rätt kyligt men det gick bra ändå. Tur vi hade med oss varm chocklad =)

Vi såg även en hel del renar men jag lyckades aldrig få ett kort på dom denna gången heller.. jag gjorde några tappra försök. Dom är alldeles för folkskygga dom jäklarna.

Det va iaf en jätte bra dag som jag hoppas att vi gör om mycke snart.

Livet här uppe kan allt va bra härligt =) 

Av Marre - 14 februari 2008 15:55

Jag har aldrig varit så mycke för denna dagen innan.. jag menar varför ska det finnas en speciell dag för att visa sina kära att man älskar dom?

Men jag tror ändå att den är rätt bra..

Detta är min o gubbens första alla hjärtans dag. Den har varit jätte mysig. Vi har lagat god mat, ätit massa fin/dyr/underbart go chocklad. Sen har jag fått jätte fina blommor + kort.. =) Tack så jätte mycke! *älskar dig så*

Tyvärr så jobbar han kväll idag.. men vi fick en mysig förmiddag. Tur det är sista dagen någonsin som han gör det.

Vi får ta igen mer ikväll ;)


Har även fått fina kort från mor + moster. Tack det betyder mycke.

Trevlig alla hjärtans dag till alla mina nära o kära!


Sen får vi heja på vårt kära Frölunda som besöker oss här uppe idag. Verkar som att det är sista gången för säsongen o jag hann aldrig se dom *lessen i ögat* 


Av Marre - 12 februari 2008 21:15

Ja jag får nog säga så om nån med "magiska" krafter.

Jag fick idag veta att jag kommer att få ett jobb snart. Men vilket, hur, var lr när har jag ingen aning om.

Gubben hade tjöta med sin syster idag o hon berättade att hennes kompis som skrämmande nog kan förutse saker hade sagt att jag snart skulle få mig ett jobb. Hon har tydligen haft rätt många gånger om vad som kommer att ske, o kännt på sig saker utan att någon har sagt nåt osv.

Ska man tro på sånt?? Jag får nog göra detta. Lite läskigt dock =)


För övrigt så låg jag o tog en eftermiddagslur (inte likt mig jag vet) så vid 5 tiden ringde min mobil. Nyvaket svara jag o det va en man som ringde. Han tjöta på o jag fatta inte alls vem det va. Men när han fråga om jag jobba kvar så trilla pengen ner. Han lät riktigt besviken när jag sa att jag är tjänstledig o att nån annan får ta över. Han va så nöjd med vårat sammarbete o berömde mitt jobb som jag gjort för han jätte mycke. Han sa att alla va så nöja med va jag hade gjort. Jag skämde ju bort han lite o han kunde ringa mig när som helst o jag fixa så fort jag kunde. Vissa högt uppsatta "stammisar" får man prioritera ibland.

Men jag sa att dom andra kommer ta väl hand om han oxå vilket jag vet att dom gör.

Ibland saknar jag verkligen det där.. när folk ringde o ville att jag speciellt skulle göra jobbet åt dom. Man känner sig lite speciell då när dom tycker att man är duktigast.

Detta höjde iaf mitt självförtroende lite vilket jag behövde nu. Jag va bra på det jag gjorde o ska bli lika bra på det här uppe. Om inte så på nåt annat..

Häxan ska ha rätt.. haha =D 

Av Marre - 11 februari 2008 18:10

Vill bara skicka en liten hälsning till er alla där hemma i Götet (även till några ställen till).. Jag saknar er jätte mycke o hoppas på att jag kan hälsa på snart.

Annars är det bara att åka ca 110 mil uppåt =)


Gubben jobbar kväll denna veckan.. tur det är sista gången för det är inget skoj alls. Det va jätte fint väder under dagen idag så vi bestämde oss för att åka o skjuta lite lerduvor.. men när vi väl kom dit så banga jag ur. Jag va jätte löjlig..haha. Men gubben sköt bra..så kanske att jag testar en annan gång =)


Inget nytt om jobb tyvärr.. inte fått nåt svar än *håller tummen* 

Av Marre - 6 februari 2008 13:28

Jag tror inte vi bor i nåt stabilt hus asså o det kan knappast bara va våran lägenhet som skakar just nu. Huset brevid håller på att byggas om.. stora maskiner som är där o arbetar just nu. Men jäklar vilket liv dom för. Varje pryl i våran lägeneht skakar o jag vakna av att sängen skaka med mig i. Nog så här jordbävning känns. Nästan som att jag får ta o hålla i våra glas i vitrinskåpen så dom inte krasar.

Men shit as.. allt skakar o gungar rejält nu asså.

Går nåt sönder här så ska jag kasta det på dom o sen får dom betala. Det här är inte klokt! 

Av Marre - 5 februari 2008 23:40

Jag kan inte sova.. försökt ett bra tag nu men det går inte. Gubben har somnat för längesen. Jag ligger bara o tänker som jag ofta gör.

Det är väl ingen nyhet att jag känner mig rätt så frustrerad över att inte ha nåt jobb ännu. Men va finns det att söka?? Det är fan hur svårt som helst detta. Sen hoppas jag så mycke på att jag ska få nåt av dom jobben jag har sökt. Men det finns säkert nån nisse som är betydligt med kvalificerad än mig som kommer få det ist.

Hade på nåt sätt vart kul att testa på nåt annat oxå.. men som vad?? När man är så insnöad på en grej så vet man inte. Erfarenhet ska man ju alltid ha men hur skaffar man det då? *mutter*

Man känner sig så dum när man får leva på någon annan. Trodde inte det skulle ta så här lång tid o längre lär det ju ta. Att det inte finns nåt bidrag att söka för folk som är tjänstlediga o flyttat mer än 110 mil??

Jag vet ju att det kommer ordna sig så småningom.. man börjar bli lite ivirig bara för att komma igång. Det hade ju vart det sköna i kråksången. 


Ovido - Quiz & Flashcards