Alla inlägg under oktober 2007

Av Marre - 31 oktober 2007 08:34

Hade mäklaren hemma i över 1 timme igår. Skoja inte att jag va helt slut i huvudet efter det. Fatta typ inget av det han sa. Bad mossans gubbe ringa upp han efter att han hade gått. Men Thomas tyckte det lät bra.

Mäklaren sa dock att jag väljer den mest sämsta tid att sälja. Men vi ska göra ett försök för det kostar mig ju inget. Han tar först betalt efter att lägenheten är såld. Så får jag inte så mycke som jag vill ha för den så hyr jag ut den ist tror jag. Inte värt att förlora så mycke. Han skulle höra av sig till mig idag igen för att boka tid för att fota lägenheten. Så den kommer la läggas ut på nätet o i tidningen snart.. spännande värre =)


Blev jätte nöjd med håret oxå föresten!


2 dar kvar till gubben kommer nu!! *längtar*

(bara inte SAS strular till det ännu mer)

Av Marre - 30 oktober 2007 07:37

Japp.. ska gå kl 2 idag från jobbet för jag ska äntligen iväg till frissan o fixa peruken. Va säker ett halv årsen jag va där så det behövs kan jag lova.. ska bli underbart. Allt tack vare lönen =)


Sen ringde jag en mäklare igår som mossan hade sett en annons på i GP. Dom sökte lägenheter i mitt område. Han verkade jätte intresserade (självklart för att han vill tjäna pengar dock) han skulle komma hem till mig idag kl 6 för att värdera den osv. Kommer bli hur spännande som helst.. så håll tummen för mig nu att han säger det jag vill höra (att den är värd mycke asså) Hehe.


Boka även min hem resa från Sthlm. Berra kommer till stan så jag åker med henne upp i bilen nästa helg. Det va ju kanon för annars hade jag inte haft råd. Kommer ju inte att ha råd att åka nånstans när jag har flyttat så det ska bli jätte kul =)


Har inte hört nåt om jobbet än.. lite dålig stil att inte ringa.. lr har dom kanske inte bestämt sig än?? Jag kanske borde ringa o kolla?? Hmm..

Av Marre - 29 oktober 2007 07:48

Kan börja med att säga att fredagen va lugn o skön. Jag, mossan + gubbe va iväg o shoppa lite mat o annat skoj. Hittade vänner boxar för 200:-/st + en haj film så jag va bara tvungen att ha dom. Lite kläder blev det oxå o en massa god mat + glass. Allt tack vare min underbara lön som jag fick =)


I lördag så kom Andreas o hälsade på. Vi satt hemma hos mig o drack några bärs.. sen gick vi hem till Linda o Andreas o spelade Nintendo Wii.. jäklar va kul det va att bowla o sånt.. jag vann givetvis tuneringarna.. hehe. Gubben ett sånt måste vi bara köpa asså.

Sen kom även Sammy o det blev utgång på stan. Va en kanon kväll verkligen. Jag va inte för fuller o alla va bara glada.. va längesen man hade en sån kväll på stan. Vaknade upp med lite skallebank bara.

Detta måste vi göra om nästan helg när mer folk kommer. Då måste din fru hänga på oxå Andreas.


Om 4 dar kommer gubben som jag längtar som en galning efter!!

Av Marre - 25 oktober 2007 15:22

Jag har varit en zombi sen jag tog klivet ur sängen i morse. Frågat mina kära kollegor om dom kunde ge mig en käftsmäll så jag vakna till men det va ingen som ville. Men förmannen min kleta tigerbalsam i pannan på mig o lite under nästan, sen ställde han mig ute på gården så det riktigt sved till när det kom kyla på. Men det hjälpte nog fan.. så ett litet tips där.. haha.


Men solen skinner o allt känns kanon idag.. har nästan fått ett jobberbjudande som säljare. Jobba hemifrån o åka ut till kunder. Det är en säljare till oss som har hand om efterbehandlingen här som tipsa mig. Dom behöver tydligen folk uppe i norrland o man får fina förmåner. Kanske kan va nåt om man inte får nåt annat. Jag har ju en liten fördel med att jag kan tryckerier utantill o vad som behövs =)


Sen fick jag ett glatt lönebesked.. tackar gud för löneförhöjningar o returaktivt.. hihi. Kunde inte kommit lägligare kan jag säga.. helt underbart!


Gubben min har bokat resa ner till mig nu oxå.. så om 8 dar myser vi igen. Sen skulle nog hans bästa kompis Claes som bor i Oslo oxå komma över o hälsa på. Kan bli en riktigt trevlig helg.


Jag har dock inte hört nåt om det jobbet än.. väntar han till sista dan på veckan lr har han glömt av mig??

Av Marre - 24 oktober 2007 09:55

Det va svaret min förman fick av han som kommer att bli min efterträdare när jag går på tjänstledigt. Han tacka alltså ja.

Snubben har jobbat här innan men fick flytta sig när jag började här för ca 4 årsen. Han va inte så glad då o har aldrig hälsat på mig som om det va mitt fel. Han va ju bara inhoppare då med. Jobbar på godset här brevid.

Men men.. detta va ju kul för han då.. kanon för alla =)


Men jag måste nog tillägga att snubben lär ju aldrig ha vart kär om han inte fattar detta. Tragiskt ju.. haha.


Har inte hört nåt om jobbet ännu.. *suck* blir tokig av att vänta.

Men gubben min o jag har kollat runt lite om va det finns för tryckerier där uppe o vi har hittat några fler. Så jag hoppas jag har orken att skicka iväg mitt CV till dom idag. Hoppas på det bästa där ist då kanske.


Jag flyttar i vilket fall ändå ju =)

Av Marre - 23 oktober 2007 13:24

Nu va man hemma i Götet igen o jag kan la inte påstå att det känns kanon precis. Längtar upp till norrland o min gubbe sjukt mycke.

Vi kom iaf igår fram till att jag flyttar upp vad som än händer. Får jag jobbet på Fronta så flyttar jag i mitten av november (har inte fått nåt svar där än) Får jag inte det jobbet flyttar jag upp arbetslös i december. Har fått för mig att det är lättare att få jobb om man bor på plats. Jag kanske har ett annat jobb på g oxå. Kan ju egentligen tänka mig att jobba med vad som helst till en början. Blir det så att jag flyttar utan jobb så får vi leva på gubbens lön, men vi räknade ut att det skulle funka ett tag. Han hade inget emot det. Han är bäst =)

Vi både vill ju att jag ska upp så.


Vi hade möte med chefen här för en stund sen.. då tog jag upp detta med tjänstledigt. Det va absolut inga problem att få ledigt i ett halv år. Dom här ska hitta en ersättare för mig bara o det varkar inte bli nåt problem. Jag kan komma 1 dag innan o be om detta så det känns kanon verkligen. Snart kommer jag gubben o blir halverst norrlänning.. hihi!!


Känner mig inte riktigt på topp idag asså trotts dessa bra nyheter. Är nog på väg att bli sjuk *mutter*

Av Marre - 22 oktober 2007 10:17

Nu sitter jag här hemma uppe hos oss o har precis vaknat. Gubben är iväg på jobbet men kommer hem vid 12. För jag ska åka hem till Götet idag. Flyget går från Umeå så vi måste åka lite tidigare =/


Men jag har haft det helt underbart.. resan upp gick bra o när jag kom ut så träffade jag gubben min. Vi skulle lägga oss tidigit eftersom jag skulle iväg på intervjun kl 10. Men jag tror vi sov 5 timmar lr nåt den natten.. hade ju en massa mys att ta igen.. hihi.

Jag vet inte än hur det gick på intervjun.. det känndes bra o jag va där i liter mer än 1 timme. Det slutade med att vi satt o tjöta hockey.. haha. Dom hade gjort många fina saker o va väldigt duktiga för att vara ett sånt "litet" företag. Först kännde jag att det här är nog inte rätt för mig för det va mycke försäljning o lite originalproduktion.. men det varkade ju ändå kul o alla är vi ju barn i början när vi kommer till nåt nytt. Han skulle höra av sig nu i veckan för att meddela svaret.. Spännande värre nu =)


Annars har vi gjort väldigt mycke denna helgen. Vi har kollat runt överallt ungefär.. kollat in ställen som är hans osv. Träffat vänner + föräldrarmiddag som va mycke trevligt.


Jag vill verkligen inte åka tbax idag.. jag trivs ju så bra här uppe. Gubben min kommer bli den perfekta sambon ;) Längtar tills det blir på riktigt! 

Av Marre - 18 oktober 2007 10:37

Halv 9 går flyget i kväll.. strax innan midnatt är jag framme i gubbens famn igen. Man kan inte längta mer än vad jag gör.

Tiden går fruktansvärt långsamt här på jobbet idag.. fast det är på tok för mycke o göra o bara tråkiga saker. Varför kan inte tiden gå lite fortare!? Kan det inte bli lunch snart iaf.. fast jag har ju ingen med mig kom jag på nu o inte har jag pengar heller *suck*

Får se om man går lite tidigare från jobbet idag, måste med en vagn vid 6 tiden så jag hinner med min flygbuss. Så är jag framme på Landvetter ca 1 timme innan flyger går.. det är lagom det.

Känner mig bättre idag oxå.. jag va lite nere igår kväll. Jag tror jag tänker för mycke på allt det jobbiga som kommer med flytten. Jag måste lära mig att se allt det possetvia med det ist. Det är ju egentligen inga större problem förutom det känslomässiga då. Fast det blir ju till en jätte possetiv sak.

Jag är duktigt nervös inför intervjun imon. Bosse min kära förman här lovade mig att skriva ett brev som jag kunde ha med mig dit. Jag kommer sakna dom här på jobbet sjukt mycke, vi är ju som en familj. Hoppas jag kommer trivas lika bra på mitt nya ställe vart det nu än blir. Kan ju dröja jätte lång tid innan jag får ett jobb oxå.. man vet ju aldrig.

Men jag hoppas såååå mycke på att det kommer gå bra imon.. håll tummen för mig nu imon vid 10 tiden =)


Nä dax att göra lite nytta.. slut med rasten. Kommer bli lite tomt här nu några dagar.. kommer hem först på måndag kväll.

Men om några timmar kommer jag hem till oss gubben!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards