Alla inlägg under juni 2007

Av Marre - 29 juni 2007 23:02

Jag är helt färdig.. Först fick man slita arslet av sig på jobbet för att alla va lediga så jag fick jobba helt solo. Hur skoj är det på en skala? Inte alls om man säger så. Efter lunch va jag en zombi.. Längtade bara hem. Men kom då på att jag va ju tvungen att hämta ut min biljett till Metaltown. Ska bli riktigt skoj imon faktiskt.. tog bara några månader att bestämma sig o några dar innan att köpa.. haha. Håller alla mina tummar för att vädret är på bra humör bara. Vill absolut inte ha nån favorit i repris från förr förra året på Metaltown.

Linda kom iaf förbi här ikväll.. vi gjorde så lite vettigt som möjligt o låg djupt nersjunkna i soffan o kolla rulle. Goingen hade med sig jordgubbar så det smaska vi i oss med glass =)

Nä strax dax att däcka här.. sjukligt trött. Go natt! 

Av Marre - 26 juni 2007 10:05

Jag kunde lika gärna ha skrivit tvärtom.. men nu gjorde jag inte detta så nu vet ni att hjärtat här tillhör "Bästkusten"

Imorse kom min arbetskamrat till mig o började tjöta om en intressant artikel som han hade läst i DN. Det va nån blogg av Johan Croneman med titeln "Hata Göteborg?" Jag hitta den på nätet så jag läste den. Vet inte riktigt va jag ska säga om den.. Det va la egentligen inget som man inte hört förr. Hela Storebror o Lillebror konceptet.. För o Nackdelar. Killen hade iaf bott sina 16 första år i Göteborg o restrerande 16 år i Stockholm. Verkade på upplägget föredra det sist nämnda.

Men iaf.. jag o min arbetskamrat tjöta vidare om detta. Han bodde sina 32 första år i Stockholm o sina restrerande 32 år i Göteborg. Alltså tvärt om o dessutom dubbelt så länge. Hans upplägg är helt klart fördel Göteborg.. även om Stockholm har sin charm. Jag sa till han att skriv en mot artikel som en liten knäpp på näsan ;) Va gäller min åsikt så har båda städerna sin charm, för o nackdelar. Ganska lika oxå. Jag är mycke uppe i Stockholm o gillar den stan jätte mycke.. har ju fortfrande mina funderingar på om man ska flytta dit eller inte. Absolut inget lätt beslut om man säger så. Men sen är o kommer Göteborg alltid för bli Goa Underbara Götet =)

Av Marre - 25 juni 2007 13:16

Funderingar:

Det rör sig om jobbet mest så klart. Det är inte roligt längre, inte när det är kaos hela tiden. Hur mycke man än jobbar så hinner vi inte i kapp, fast det är ju inte alltid nog det heller. Är nån sjuk lr borta på annat så märks det så tydligt. Hinner ju knappt ta lunch men idag tog jag tiden till att skriva av mig lite så jag får lite ro i kroppen. Man går ju på helspänn hela tiden här. Alla arga telefonsamtal som man får oxå, det tär verkligen på en mer än man tror. Visst kan jag ha en liten förstålese när man får vänta jätte länge men visa lite förtåelse tbax då. Ska bli riktigt intressant o se hur det går nu med all semester. Jag behöver verkligen semester nu, märker ju hur grinig jag är om dagarna pga detta. Så ska det väl inte behöva va? Blir det inte bättre framöver så får jag nog tänka om. Men va ska jag pyssla med då? Det här är ju det enda som jag är bra på! Ska man börja om från början? Skolbänken? Flytta?? Men är det då värt att lämna allt o alla här? Fan jag har ju älskat detta.. va hände?

Kan det inte för en gångs skull va lätt när det är svårt!?!

Nån idé?!

Av Marre - 24 juni 2007 11:28

Känns alltid lika deprimerande när man inser att det är ett helt år kvar. Men men.. nu fick vi kommit upp till Grebbestad iaf o vi va ett helt gäng vilket va väldigt kul. Sen att några vänner till kom upp på kvällen va ännu roligare =) Men det tråkiga i kråksången är att det spöregnade hela tiden verkligen så vi fick stannat inomhus hela kvällen. Men go mat lyckades vi få till ändå. På lördagens morron så va det ändå riktigt gött att få åka hem. Har dock inte orkat städa upp än.. ska nog ta det sen.. kanske =)

Men Madde hängde med tbax ner o sov hos mig inatt. Synd på att hon åker tbax till Oslo ikväll. 

Av Marre - 21 juni 2007 08:46

Bara en jäkla dag kvar o sen åker vi iväg.. ska verkligen bli helt underbart att komma iväg till Grebbestad över midsommar.. jag längtar som faaaan.

Sen Madde min darling, jag håller alla mina tummar o lite till för att du ska få ledigt imon. Att du kunde blanda ihop helgerna så ;) Men det feskar sig.. det brukar det alltid göra. Vi kommer få så skoj alla!! =) Weeiii!!!!


Linda.. vi har mycke o fixa efter jobbet.. stressig värre!


EXTRANOT: Madde kommer!!! Hämtas upp i Strömstad innan! =)

Av Marre - 20 juni 2007 15:26

Jaoooo.. snart är denna hemska dagen gjort oxå.. så man kan lämna detta kaotiska ökenplace.. "Bara" EN hel dag kvar o sen långledig. Skoja inte att jag längtar som fan tills denna helgen kommer..

Men guuuud va tiden går lååångsamt just nu.. Varför är det alltid så den sista timmen innan hemgång?! Haha..

Av Marre - 19 juni 2007 13:23

Japp o skoja inte att det är duktigt så idag oxå.. Idag har jag inte alla hästarna i garaget inte. Va jag än gör på jobbet blir till kaos.. Illa, men det är ju trotts allt tisdag.. haha.

Hoppas jag hinner sticka iväg o göra alla mina ärenden idag så man inte står där dan innan midsommar o allt är slut. Vi kanske borde handla maten lr iaf en del av det imon Linda? Hmm..

Av Marre - 18 juni 2007 10:54

Varför ljuga?! Sanningen kommer alltid fram, så är det bara!..

Ovido - Quiz & Flashcards