Alla inlägg under december 2007

Av Marre - 31 december 2007 13:13

Ja men lugn.. bara för detta året =P


Känner mig inte helt kry.. knaprat i mig thailand tabletter (mot förkylning) som är kanon så jag hoppas på under. Även en redbull i näven så man ska vakna till.


Jag ska strax börja göra mig i ordning inför kvällen.. det blev så att vi åker hem till några vänner strax utanför stan till deras hus.

Vi ska va där lite tidigare så jag kan hjälpa till med maten.

Jag har kanske hittat kläder (äntligen för tilläggas) fast jag lär byta 17 gånger till innan man blir nöjd.. som alltid.

Som tur är verkar det inte bli några -20 här uppe iaf.. just nu ligger det på runt -2 bara. Men det har börjat snöa igen så man vet ju aldrig. Bara man får se lite raketer så är jag nöjd.. tror det kommer bli en kanon kväll =)

Men jag måste erkänna att det känns lite konstigt att inte fira in det nya året med mina gamla vänner. Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll iaf.


Gôtt nytt år på er!!! 

Av Marre - 28 december 2007 18:46

Hmm.. det händer så mycke här hela tiden så egentligen står det helt tomt om va jag ska skriva.

Vi har iaf julfestat med Mattias vänner o några nyfunna sådana till mig. Det va riktigt trevligt.. blev lite mycke men det blev det för alla, utom gubben då som va nykter. En riktigt lyckad kväll iaf.


Sen va det julafton.. va lite konstigt att inte va med mossan för första gången men vi hade jätte trevligt ändå. Vi va hos Mattias föräldrar o käka god mat o fick många fina klappar.. jag är helnöjd =)

Juldagarna efter så har vi rea shoppat en massa.. bl a ett Nintendo Wii. Vi va uppe hela natten igår o spela, det är ju hur kul som helst. Va runt idag för att leta efter en handkontroll till men det va ju totalt kört. Slut i hela stan, det är en stor nackdel med att bo i en liten stad.. haha.

Men vi får la hålla oss tills nästa vecka.


Annars har det inte kommit så mycke snö här ännu tyvärr, fortfarande plusgrader så snön stannar ju inte.. o detta ska va norrland asså.. haha. Fast jag kanske får käka upp mina ord sen när det väl blir -30.

Vi har heller inte fått i ordning riktigt här hemma.. det händer ju så mycke hela tiden så tiden räcker knappt till.

Det är lite skillnad här uppe mot Götet.. här hittar man på saker hela tiden. Nästan aldrig en lugn stund.. men det är kul.

Men nästa vecka börjar gubben jobba igen så då får la jag lägga in en stöt så det blir nåt gjort här. Lite tråkigt att bo i halverst kaos.


Fast snart är det ju nyår oxå.. vi har inhandlat champagn o väntar med spänning. Jag längtar jätte mycke o tror på en kanon kväll.

Det som återstår är klädesfrågan bara.. jag har ännu inte fått i ordning med mina kläder än. Behöver en byrå till men det verkar ju inte finnas att få tag på. Bara dyra lr fula. Får nog ta en tripp till Haparanda snart o till Ikea.. hehe.

Jag får rota igenom flyttkartongerna iaf o hoppas på att jag hittar nåt fint, kanske nåt som man glömt av att man hade.


Inget jobb ännu heller.. fast jag har inte sökt nåt just nu. Har lite svårt att tro att nån letar nu mellan jul o nyår. Men efter nyår då ska jag ligga i som en galning. Ska sikta på att ta nästan va som helst, bara man har nåt så länge liksom.

Det är ju en sån viktig del att ha jobb.. sen är det nästan avgörandet om vi kommer stanna här uppe lr flytta någon annastans. Så jag håller tummen stenhårt för jag trivs verkligen här uppe.. har nu bekantat mig med stan o lärt känna lite vänner.

Livet som sambo är underbart!! ;)


Sen Linda darling.. det kommer att gå bra. Jag finns här =)

Av Marre - 21 december 2007 07:27

Japp ni läste rätt.. igår kväll fick jag o gubben ett riktigt hett tips om att renarna kommit ner från lappmarkerna.. ca 4 mil från stan här. Jag som aldrig sett en ren (va jag minns) va ju bara tvungen att få se detta.

Vi gav oss genast ut på jakt. 

Mycke riktigt oxå så ca 4-5 mil in i landet kommer det upp skyltar som varnar för ren.. vi va ju givetvis tvungna att stanna bilen så jag fick gå ut o fota dessa skojiga skyltar. Hade dock bara mobil kameran men det gick.

Vi fortsätter på vägen i kanske 5 min till.. då ser vi en liten söt flock på mini renar som står o slickar på vägen.

Dom är ju inte rädda av sig om man säger så.. här kommer man med bil o dom bara tittar upp lite försiktigt som om va fan gör du här, flytta på dig själv, ser du inte att jag äter.. haha.

Fick tyvärr inget bildbevis på detta men ni får tro mig ändå. Ska ha kameran i beredskap till nästa gång jag stöter på dom.

Nu är jag verkligen i norr.. haha. 


Gött att det är fredag idag asså.. inte för att jag har nåt jobb att gå till ännu men ändå. Jag är uppe tidigt varje dag för att fixa här hemma. Idag har jag tvättid på morran oxå.

I dag kommer Mattias kompis från Oslo, o i eftermiddag ska jag träffa min nyfunna norrvän. Hon är givetvis Mattias kompis från början.. men ändå. Så det händer nog nåt skoj sen.. får la se om det blir nåt party imon oxå =) 

Av Marre - 20 december 2007 12:09

Det kan man lugnt kalla intervjun som jag va på. Det gick väldigt fort.. han ville bara träffa mig för att se vem jag va o så att jag kunde berätta om va jag kan o va jag har för mål.

Han sa att han hade stora planer för sitt företag o ville se om jag kunde passa in i dom. Verkade dock som att han hade störst planer för sitt företag i Umeå. Måste jag flytta dit om jag blir erbjuden nåt?? Hmm.. nä!!


Precis innan jag skulle gå dit igår så ringde mobilen.. det va mitt  jobb i Götet som bara ville höra hur det va med mig. Vi hade även fått julklapp i år (kors i taket) så dom ville ha min adress så dom kunde skicka upp den =)

Jag saknar dom jätte mycke!!


När gubben min kom hem igår så fick jag en jätte fin överraskning.. jag fick blommor helt utan anledning. Han är så underbar!

Tyvärr kunde jag inte ge han nåt fint som att ha städat unan här.. jag är helt slut o fattar inte varför.. tror jag börjar bli sjuk. Men jag måste få unan alla lådor snart. hade vart så gött om dom va borta till jul.. men så blir det nog inte. Men jag ska försöka få undan en del iaf.

Här händer saker hela tiden.. vi tog en hel dag på stan igår efter att han slutat jobba.. han va inte lika smart som mig o köpte klart alla klapparna för längesen.. hehe ;)


Sen vill jag bara säga att jag är lessen att jag inte hört av mig så mycke till mina kära vänner där nere. Fast det har ju inte direkt varit nån kraftansträngning där i från heller.. men det får la bättra sig sen, mycke nu bara =) 

Av Marre - 19 december 2007 08:48

Igår eftermiddag ringde en snubbe som jag skicka mitt cv till för kanske 1 månadsen. Han sa att han egentligen inte hade nåt speciellt jobb till mig men att han ville träffa mig.. dom skulle få in lite stora projekt. Det är ett lite större tryckeri som ligger på gångavstånd hem ifrån.. fast som mycke annat.. haha.

Jag ska iaf komma dit idag kl. halv 11 o visa upp mig o berätta va jag går för.


Sjukt nervöst just nu.. Håll tummen för mig =) 

Av Marre - 17 december 2007 07:37

Nu va det så längesen jag skrev här o såååå mycke som har hänt så jag vet inte vart jag ska börja..


Klockan är iaf tidig morron o det är min lillasysters födelsedag.. ett stort GRATTIS Sarah! Önska jag kunde fira med dig idag.


Mattias har gått till jobbet o jag kunde inte somna om.. jag skojar inte när jag säger att sängen började skaka.. jag låg där så snällt o kolla tv o helt plötsligt så börja det bara skaka. Jag hull på att skita på mig asså.

Tänkte att nu är det nog lika bra att gå upp o börja blogga ist =)


Förra fredagen va min sista dag på jobbet.. det va jätte sorgligt o många tårar full. Jag fick blommor o ett presentkort med en karta i vart guldfynd ligger här uppe.. dom är för goa asså. Saknar min jobbfamilj extremt mycke.. hoppas vi ses snart igen.

Sen på kvällen mötte vi uppe gubben min som irrat sig in till stan o fått lite smått panik. Va underbart att få hålla om han igen.

Resten av helgen va det fullt ös.. många som man skulle hinna träffa o mycke att hinna göra. Nu fick mina storasyskon o deras familjer iaf träffa Mattias. Det gick jätte bra =)


På måndagen va det dax att åka upp o hemåt. Trodde jag hade gråtit sönder mig när jag skulle lämna jobbfamiljen men det va inget om man jämför med att lämna min riktiga familj. Ville aldrig släppa taget om mor, syster + Linda. Dom va så goa som stod där o vinka av oss. Jag fick ett jätte fint album av Linda som hon hade gjort om oss.. det står givetvis framme nu mellan alla kartonger. Tack darling!


Resan upp gick jätte bra o den va jätte mysig. Vi hade sett framemot resan upp jätte mycke. Vi fick även plats med all min bråte i bilen som jag haft hos mor min.

När vi hade kommit upp till Gävle så bestämde vi oss för att stanna över natten.. gubben min ringde ett hotell som vi inte vågade gå in i för det såg så dyrt ut. han bokade en biljett.. skoja inte att vi fnittra som små fjortisar då.. haha. Men vi fick iaf ett rum på Scandic mitt i centrala Gävle. Dom hade garage där att erbjuda till en viss summa pengar förstås.. men det va helt klart värt det. Det hade kunnat bli dyrare om någon pajat bilen o stulit alla våra saker.

Rummet va jätte fint o frukosten ska vi inte tala om.. jätte romantiskt.. hihi.

Ganska tidigt nästa morron fortsatte vi våran färd uppåt. Va lika mysigt som dagen innan. Vi kom upp o hem till Skellefteå vid middags tid på tisdagen förra evckan. Det känndes underbart =)

På onsdagen åkte jag, gubben + gubbmor till en lastbil station här i närheten o hämtade mitt flyttlass. 3 vändor fick det bli o mycke slit upp för alla trappor. Men vi lyckades få in allt o det tog inte jätte lång tid.

Vi började genast packa upp så gott vi kunde. Fast just nu går det la sådär med den saken.. vi har kanske kommit halverst. Men det börjar helt klart likna vårat hem =)

Gubben har börjat jobba igen denna veckan så jag ska försöka hinna göra så mycke som möjligt medans han är borta, så att han slipper slita med det oxå när han kommit hem.


Annars har jag fått träffa nytt folk o vi har hittat på massa saker redan.

Igår va vi ute o knyckte en julgran (lite lagligt va det dock) Vi vandra i djup snö ute i ingenstans för att hitta den men vi hitta den perfekta tror jag. Den va lite större än vi trodde bara så den tar jätte stor plats. Sen missbedömde vi nog läget om hur mycke pynt vi hade.. den ser lite naken ut.. haha. Men skit samma för det är våran gran.. vår första julgran.


Jag tror jag får runda av här för jag märker att jag kan fortsätta skriva hur mycke som helst om detta o allt kul som har hänt det sista.

Men livet som sambo är underbart o jag trivs än så länge kanon här uppe. Saknar inte Götet nåt.. förutom familj o vänner då =)

Av Marre - 5 december 2007 15:02

Detta är som sagt min sista arbetsvecka på detta underbara ställe. Halva veckan har redan gått.. känns lite konstigt. Igår fick jag fina presenter som ett tack o lycka till. Tror det va då som jag verkligen fatta att nu är flytten nära.

Så jag va lite konstig igår.. tur jag har gubben min som lugnar mig ;)


Ikväll ska jag hem till Linda o julbaka.. ska både bli gött o mysigt. Ska även sova över där inatt o Andreas kommer oxå. Är så glad att jag hinner umgås lite med mina gullungar innan jag åker.


Imorgon ska vi ta en långlunch här på jobbet, ska bli trevligt.


Av Marre - 2 december 2007 21:14

Ja.. i fredags va det ju utgång med jobbet. Det blev några öl där innan vi gick ner till restaurang Krakow o käka middag. Helt okej mat o goda stora öl. Efter det gick vi till biljardpalatset o spelade lite.. det va jätte kul =)

Efter det gick vi vidare mot avenyn o tog några öl till. Blev lite för mycke o sent dock. Jag hade turen o fick åka bil hem men jag somna nog inte förens vid 4 o skulle upp 7 för då skulle vi åka till Ullared. Jag va fortfarande knacke då kan jag säga. Så ett tips till alla- åk inte dit en lönehleg va bakis.. det va fruktansvärt. Hur mycke folk som helst oxå.. trodde jag skulle svimma flera gånger. Men jag lyckades fynda en hel del iaf o trevligt va det ändå. Hitta dock inga julklappar för jag klarade inte av att leta efter det i trängseln. Lite dåligt samvete där.

Sen idag (söndag) va vi iväg till Strömstad för att hälsa på Catta. Det va trevligt som alltid. Vi gick nån skyltpoängpromead i regnet.. lite med charmen i en småstad tror jag allt. Men det va kul att komma dit, man vet ju inte när jag får åka dit nästa gång.

För imon är det exakt 1 vecka kvar tills jag flyttar.. gud va jag längatar.

Min lägenhet är helt klar nu oxå.. bara till bansken imon o fixa det sista =)

Jobbar min sista arbetsvecka nu med.. lite blandade känslor där. Kommer att sakna dom jätte mycke.. dom har ju vart en extra familj för mig.

Men det är mysigt att få bo hemma hos mossan o Thomas den sista tiden i Götet nu iaf.. så man får mgås lite. Det tråkiga är ju att vi inte vet när vi kommer ses igen.

Många man ska hinna träffa nu oxå..

Ovido - Quiz & Flashcards