Alla inlägg under juni 2008

Av Marre - 28 juni 2008 17:52

Just nu tar jag en liten paus i städandet.. vi håller på o förbereda inför våran road trip ner till Götet imon bitti. Ska åka runt 6 på morran, senast. Ska hämta nycklar till mossan hos syrran så vi kan inte komma allt för sent. Vi har en tid på 15 tim som vi ska klara utan problem o inget drastiskt händer.

Så jag har precis gjort kycklingbaguetter som vi ska som matsäck, nu kan man ju sitta ute o äta.

Ska strax packa vilket är bland det roligaste. Får packa mycke mer än sist, blir ju borta fler dagar. Ser framemot resan ner för våra bilturer blir alltid så bra. 

Jag längtar verkligen jätte mycke ner. Mor sa att jag knappt kommer att känna igen mig efter alla nya projekt som händer där.

Åh det ska bli så kul att träffa de flesta!! =)


Annars så igår va vi på inflyttningsfest. Det va skoj men vi va nyktra, dock lite överaktiva pga all redbull.. hehe.

Va en sväng på stadsfesten oxå. Det är som Gbg kalaset fats lite mindre. Tror aldrig jag ahr sett så mycke folk här uppe.. man hade lika väl kunna vart där nere faktiskt.

Jag fick iaf min gröna påse som jag ville ha.. tack gubben! ;P 

Av Marre - 25 juni 2008 07:38

Den som sa att myggen här uppe är hemska hade fel! Dom är fruktansvärda o inget annat! Visst här i stan finns det inga men kommer man lite utanför då behöver man skydsdräkt asså. Efter midsommar o dagarna efter har jag fått jätte många bätt. Dom måste älska mig. Bara på högerfoten har jag 9st, då sluta jag räkna.

Fick ringa mossan o fråga va sjutton hon smeta in oss med när vi va små på bätten som sved så jäkligt. Här uppe visste ingen va jag tjöta om. Men jag ska till apoteket o går inte där ifrån förräns jag har nåt som får skiten att sluta klia så hemskt.

Sen kan jag säga att medlet som heter Mygga som ska hålla dom borta.. inte är helt effektivt mot dessa monster.

Undra hur jag kommer se ut efter att vi vart i fjällen om några veckor =/ Fast tydligen så kan det va så att det antingen inte finns några alls där lr så är det massa. Jag hoppas på det första!! 


Usch jag är jätte trött för jag somna sent o har tidig tvättid idag. Tvätt hela dagen för vi hade massa. Måste få så mycke som möjligt rent inför resan ner. 

Av Marre - 24 juni 2008 13:36

Det har vart en kanon helg. Har vart jätte kul att ha Andreas här. Du är saknad av oss båda =)

Midsommar blev lyckad och va oxå mycke trevlig. Jag blev lite väl fuller dock och blev liggande hela lördagen. Men men.. man är ju inte dags färsk längre så man får la ta det lite lugnare nu för tiden då.


Bara 5 dagar kvar nu tills vi börjar våran bilresa ner till Götet igen. Ska verkligen bli jätte skoj. Längtar efter så många ju! 

Av Marre - 19 juni 2008 13:57

Midsommar har alltid varit stort för mig. Jag bara älskar denna högtid mer än alla andra. Nu är det bara en dag kvar o jag ser verkligen framemot den.

Först ska vi hämta Andreas på flygplatsen.. så roligt att han kommer på besök över helgen! (fast jag har fått stor städa hela förmiddagen).

Vi kommer att tillbringa aftonen i skogen (sommarhuset). Ska bli så gött o grilla o dricka en massssa öl ^^ hehe.

Ber till gudarna dock om bättre väder. Men det är la ingen riktig midsommar om det inte regnar lite grann iaf!?

Ha det underbart alla!! Så får vi se sen hur det gick =)

Av Marre - 11 juni 2008 11:54

Jag är ingen bra bowlare men igår gick det jätte bra för mig. Jag brukar va glad om jag kommer över 100 poäng per serie men igår fick jag hela 146 =D

Det har regnat en hel del här uppe dom senaste dagarna o vart kallt o jävligt så igår på våran 11:e dag gick vi o bowlade. Va knappt några folk där alls o vi hade jätte skoj gubben o jag! 

Fast nu som tur är har vädret vänt!!..


Sen Linda min darling.. va rädd om dig o gå aldrig nära ett träd igen! Krya på dig. Massa kramar! 

Av Marre - 9 juni 2008 12:10

Vi har pratat om den länge.. dom som bor utanför stan (även dit vi vill flytta) ville att vi skulle cykla ut dit. Vilket vi en kväll gjorde i brist på nåt annat skoj o göra. Vi ladda med saft o annat o sen trampa vi iväg. 2 mil hade vi framför oss o vi fick cykla på gammla E4:an. Men det av en bra väg o vi mötte knappt några bilar alls. Det va en mycke fin väg att ge sig ut på. Efter ca 1 timme redan så började vi närma oss.. så vi cyklade asså 2 mil på ca 1 timme. Vilket är jäkligt duktigt för oss =)

När vi väl kommit fram så cyklade vi litre till runt samhället där. Det va en helt underbar kväll o man kände sig så duktig.

Men.. jag måste klaga lite oxå.. dom som sagt att det kan finnas mycke mygg här uppe i norrland har rätt. Jag stod inte ut o då va vi ändå i ett villaområde. Dom som bor där bara skratta åt mig o sa att det där är la inget, kan bli mycke värre. Hjälp säger jag bara!

Tur vi bor mitt istan för här finns kanske en mygga bara. Måste vänja mig om vi ska ha hus senare.

Kan tydligen variera väldig på mygg fronten. Ibland är det massa o ibland inget.

Vi som ska upp till fjällen o fiska i sommar..  


Annars har det varit den stora händelesen här istan. Va crusing o samling med enorma bilar. Inte trodde jag det fanns sååå mycke amerikanare i den här stan. Måste ha kommit folk från städer runt om oxå. Men jag kan nog lova att så gott som hela stan va ute o deltog i festligheterna. Det är lite charmigt med en småstad ändå =) 

Av Marre - 5 juni 2008 11:35

Jag är nyss hemkommen från Arbetsförmedlingen.. som jag trodde gav det mig inte så mycke. Ska redovisa vilka jobb jag söker o senare börja gå på kurser.. samma meningslösa skit som sist.

Det ännu dummare i kråksången är att pga att jag sa upp mig själv så kan det dröja 40-50 dagar innan a-kassan hjälper en. Va är det för ett jäkla system då?? Hela det här systemet är ju hel knäppt. Känns som en omöjlighet att hitta jobb här uppe ju. Speciellt när en småstad har svågerpolitik.

Men men.. just nu är jag väldigt negativ för jag har nyss kommit där ifrån o fick en massa uppgifter att fixa på en vecka, alla betyg o intyg vart man har jobbat innan. Så just nu är jag bara less.. 

Wii

Av Marre - 4 juni 2008 13:01

Igår upptäckte vi till våran glädje att skattepengarna hade kommit. Jag fick mycke mer än jag hade trott. Va ju tvungen att deklarera att jag sålt min lägenhet så dom kunde ta mer pengar ifrån mig. Men dom tog inte så mycke som jag hade trott så jag fick mer pengar =D

Så fort vi upptäckt detta skynda vi oss till Game o köpte Mariokart + en handkontroll till. Mycke nöje kan jag lova!! 

Ovido - Quiz & Flashcards