Alla inlägg under augusti 2008

Av Marre - 24 augusti 2008 18:26

I veckan åkte vi o besökte släktingar till gubben som har en stor golden. Bilbo är jätte busig o klumpig men efter ett tag så lekte han massa med Bosse. Sen idag så presentera vi han för gubbens föräldrars hund. Dom har en tik på 9 år som heter Titti. Hon är en väldigt stor o dominant Rottwiler. Men hon va förvånande nog väldigt tollerant med den lille. Det gick över förväntan o dom lekte oxå bra. Fast mest Bosse med henne då. Så nu kan dom träffas fler gånger o vi kommer med all säkerhet att ha hundvakt där =)

Får även hjälp vissa dagar nu av gubbens äldsta syrra. Bosse tar all energi ur en. Han är en jäkla terrorist som jag redan nämnt. Så det där är guld värt så man orkar med han.


Som sagt va.. It´s all about Bosse just nu. 

Av Marre - 18 augusti 2008 17:17

Har egentligen inte så mycke att skriva. Det händer inte så mycke just nu. Lr jo det händer ju en massa men det är Bosse som tar all tid.

I helgen har han fått springa lös mycke ute i Boviken.. han älskar verkligen att vara där ute. Han är duktig o håller sig på tomten.. än iaf. Det är helt underbart när han är slutkörd o bara vill sova. Då kan man vila själv =)

I natt så sov han tills vi vakna vid halv 6. Hade inte kissat inne o skött sig hyffsat här hemma idag när vi vart själva han o jag. Mer sånna dagar tack!! 

Av Marre - 13 augusti 2008 16:41

Som jag redan har sagt så är det rätt joggigt här hemma nu med lille Bosse. Han är lite för energisk o bitgalen. Vi har fått en massa tips o läst en massa böcker. De som funkar bäst är att ge han mindre utrymme att terrorisera på sen att släppa lös han i skogen så han får springa fritt o det bästa av allt är ett stadigt tuggben. Han kan ligga i timmar o bara tugga vilket är helt underbart!

Jag känner lite hopp men vågar inte säga för mycke.. =) 

Av Marre - 9 augusti 2008 09:24

Det kan man med ett milt uttryck säga att jag är. Trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle va så här jobbigt med en valp. Man tror att man har förberett sig på det värsta.. men inte! Varje vaken sekund måste han passas för annars käkar han upp allt även mig.. lr ja, oss när gubben kommit hem.

Men han är jätte söt o go när han sover =) Längtar tills han blir större.

Jag har typ hamnat i en förlossningsdeprition, fast med valp då. Jag är jätte taksam mot gubbens familj som verkligen har gjort allt för att hjälpa oss. Tusen tack!

Vi har iaf nu börjat med att va ute med han så mycke som möjligt så han får göra slut på sig själv. Vi åker även till deras sommarhus på eftermiddagarna där han får springa fritt. Då blir han trött kan jag lova o det är underbart. Låter kanske hemskt men alla mår bäst av det även Bosse. Han älskar att springa runt där.

Så detta är va våran vardag handlar om just nu.. glömde säga att det blir lite sömn på detta oxå. Man kan iaf inte göra så mycke mer nu.. bara invänta o hoppas på det bästa. Han tar all vår tid! 

Av Marre - 3 augusti 2008 12:14

Nu är vår lille kille hemma. Resan gick hyffsat bra. Han blev lite åksjuk när vi började vår långa bilfärd men efter att ha spytt o fått frisk luft så hittade han snabbt ro. Han fann sin plats mellan oss i bilen o sussade mest hela tiden sen.

Han verkar ha funnits sig till ro redan o visar redan tecken på att vara duktig.

Jag hoppas dock det inte dröjer allt för länge innan han blir rumsren. Att gå upp mitt i natten tär lite på en. Sen har vi fått ta bort alla mattor o har en skurhink redo. Han tar verkligen all ens tid o energi.. men det visst vi ju. Han är värd det för han är helt underbar o inte bara när han sover =) 

Av Marre - 1 augusti 2008 17:44

Imon är det alltså dax.. vi ska hämta hem vår lilla kille. Vi har förberett väl med allt man kan tänkas behöva + hundsäkrat vår lägenhet. Kommer säkert tillkomma saker dock.. blir alltid så. Lite nervös är man med.

Vi längtar så mycke tills vår Bosse kommer hem! 

Ovido - Quiz & Flashcards