Alla inlägg under april 2008

Av Marre - 28 april 2008 13:31

Jag måste erkänna att det har vart lite upponer med känslorna på sista tiden. Att va hemmafru är inte alltid så kul.. jag vill ju oxå jobba. Har vart dött på sökandet men de få som jag hittat väntar jag nu svar på. Har tom fått mail tbax att dom nu underösker alla o att jag får veta senare. Det betyder säkert nej tack (av erfarenhet just nu) men att iaf få ett svar tbax peppar en faktiskt att fortsätta. Men håll tummen för mig för dessa.

Annars är det vår här uppe nu.. helt underbart. Vi har varit jätte duktiga på sista tiden o cyklat en massa långa turer (dax att komma i form om man säger så) Vi har även börjat fixa båda bilarna. Gubbens pärla till sommarbil är nu i rullning o inte jätte mycke kvar att göra på.. det samma gäller colten.

Han har vart jätte duktig.. okej även jag lite men mer kommer det bli.

Snart kommer mor + Thomas hit oxå.. på fredag. Vi ska nog hämta dom i Vallen.. ska bli sååå kul att se deras miner.. hehe!!

Jag längtar verkligen jätte mycke.. vi ska ha så trevligt!! =)

Sen i veckan är det Valborg/Grill/Födelsedagsfest oxå.. det ska bli skoj!! 


Men shit as vilken vädermänniska man är ändå.. lite sol o gött o man mår toppen hela tiden!! =) 

Av Marre - 21 april 2008 11:04

Det är i stort sett va hela helgen har handlat om. Gubbens syster + svåger har köpt en ny ögonsten som behövde rustas upp. En Charger från innan jag va påtänkt. Kan inte så mycke men det är fint sägs det.

Den va rätt smutsig så vi slet o slet för att få den ren. Gubben fick givetvis mer smak o beslät sig för att nu ska han pärla "Vallen" oxå bli fin o ställas på. Så idag blir det yterligare ett besök till garaget för att fixa den.

Det är inte så tråkigt som det kanske låter.. tom jag hänger ju på o pillar =)


Nu är det på riktigt vår ute.. alla tecken har visats. Så igår va vår första grillning hos gubbens föräldrar o vi cyklade tom dit. Men vi tog en omväg hem.. riktigt svettigt o nästan 1 mil blev det. Jag har lite ont på ett visst ställe pga en hård sadel.. men man börjar la vänja sig när man kommit igång o cyklat lite mer.


Inte långt kvar tills mossan o Thomas kommer upp nu heller. Cirkus 2 veckor. Jag längtar som en tok. Ni ska alla veta att ni är hjärtligt välkomna upp när som helst =) 

Av Marre - 11 april 2008 12:35

Igår va det våran 9 månaders dag. Ja.. jag vet men vi räknar fortfarande.. tycker det är kul =)

Gubben hade iaf överraskat mig med att bjuda ut mig. Vi va o käka på kinan här i stan. Det va kanon god mat.. vi båda tog kött o fick 2 rejäla bitar var. Massa potatis o massa extra sås.. sånt gillar vi =)

Inte speciellt dyrt heller för så mycke o så gott. Tack så mycke min älskling!!

Dom bästa 9 månaderna i mitt liv!


Nu har jag även äntligen fått mina skattepappper. Det va possetiva besked. Hade dock glömt att jag va tvungen att skatta för vinsten på min lgh som jag sålde. Att man måste skatta på sånna strunt summor va!?! Man ska skatta på allt.


Så då va det fredag igen.. känns hur gött som helst. Så tråkigt att va själv om dagarna. Men nu är jag frisk igen iaf.. shit as vilken förkylning jag åkte på. Värre än en karls.. haha. 

Av Marre - 7 april 2008 12:35

Den här helgen har mest handlat om snörvel.. iaf den senaste biten. Orkade inte ens gå på söndags middagen hos gubbens föräldrar. Men jag fick med skickat blåbärspaj *mums*

Det krävs egentligen inte mycke för att jag ska bli liggandes o ynklig.. förhöjd temp o en duktig förkylning.

Jag tycker synd om mig själv just nu =).. haha. 

Av Marre - 4 april 2008 14:07

Jäklar va denna veckan har gått fort. Fattar inget.. har ju inte gjort nåt speciellt.

Fast igår va vi o bowlade med Krille. Jag kom över skammgränsen (100) på båda serierna så jag va rätt nöjd. Men gubben hade riktigt flyt. På sista serien fick han bara strikar o spärrar.. hela 183 poäng! Person bästa.

Vi hamna mitt i en träning bland en massa proffs o han fick mer än en del av dom. Gubbarna breve sa att fortsätter du så här så blir du värvad till oss.. haha. Ganska kul o billigt nöje det där som man borde göra oftare.

Man får sån energi av att bara va ute o träffa folk.. när vi hade kommit hem hitta jag 2 nya jobb att söka. Det händer inte så ofta kan jag tala om. Så nu håller jag tummen stenhårt.. igen!


Just nu inväntar jag gubbens hemkomst.. vi ska på stan, jag har fått lite pengar jag givetvis vill slösa upp.. sen slutar han tidigare idag med =)

Vad helgen har att erbjuda för övrigt vet jag inte ännu.. 

Av Marre - 2 april 2008 12:00

Igår ringde mossans gubbe Thomas mig o undrade om jag kunde hjälpa han hitta biljetter hit upp. Jag leta o leta efter det billigaste..

Jag kan ju inte påstå att jag hitta nåt billigt precis. Det är ju fan dyrare att flyga inrikes än utrikes. Hur kan det kosta nästan 5000:- för 2 pers tur/retur att åka genom landet? Löjliga priser ju.

Men jag lyckade hitta en genväg. Den är givetvis till Sthlm först men dit kan man ju hitta billigt. Tidigt på morran dock. Sen flyga vidare.

Flyga på en söndag är ju totalt omöjligt om man inte är miljonär lr bokat 3 år i förväg. Det billigaste allternativet va från Umeå ist direkt ner till Götet. Ca 1000:- billigare att flyga från Umeå än här ifrån. Hur kan nån timme skilja så mycke?? Nån borde se över detta hur det kan va så fruktansvärt dyrt att flyga inrikes. Snart räknas inte jag som ungdom längre.. som att jag kommer ha råd med de dessa priserna. Man kan bli arg för mindre asså.. haha.

Men men.. nu kommer dom upp iaf.. äntligen. Dom har ju inte fått sett hur vi har det än. Jag längtar jätte mycke o hoppas denna månaden går fort =)

Börjar föresten bli vår här uppe tror jag. Solen skinner starkt om dagarna nu o i lägenheten är det jätte varmt. Shorts o linne som gäller. Ute i skuggan ca 11 grader.. Härligt!! =) 

Av Marre - 1 april 2008 12:48

Jag misstänker att jag legat jätte knasigt med huvudet i natt för jag har så fruktansvärt ont i nacken. Kan knappt vrida på huvudet.

Va gör man för att det ska gå över när inte värktabletter hjälper?!? 


Pricken över i:et är att idag ska vi tvätta (vi har ett stort tvättberg) + att vi tänkte ta en rejäl städ dag.. så jag hoppas verkligen det här går över snart. 

Ovido - Quiz & Flashcards