Alla inlägg under juli 2007

Av Marre - 29 juli 2007 23:04

Ja nu sitter man här hemma igen.. väldigt blandade känslor. Alltid gött att komma hem men borta är inte fel..

Men det hela böjade som en resa från helvetet.. aldrig mer att jag ska mellanlanda när jag reser igen asså. Fy fan.. vi låg på ett iskallt stengolv på barcelonas flygplats i ca 6 timmar.. det va fruktansvärt. Sen att det stod att vårat plan va inställd o inte en människa att fråga. Det va en mardröm o jag trodde inte det kunde bli värre.. men hem resan va tusen gånger värre ka jag lova.. kommer till det sen.

Men väl nere på Gran Canaria-Las Palmas så va det kanon.. underbart väder, bad, massa paraplydrinkar o inte minst sangria.. haha. Vi bodde i den gammla delen av Las Palmas o där va det jätte vackert. Sen Andreas, du har en underbar familj som verkligen fick en att trivas där nere. Vi gjorde så mycke skoj va. Vi hyrde bil en vecka för att kunna åka runt o se ön. Vi va högst uppe i bergen o det va kanon häftigt att få se. Bara grejen att få se hur folket bodde där. Sen åkte vi ju mycke ut till turistorterna o kollade läget där oxå. Bra stränder hade dom där. Sen roliga dragshower =) Vi fick åkt glassbåten oxå..det är felstavat men jag tycker det är så roligt. Fick se en massa fina fiskar! Självklart fick jag shoppat en del oxå.. dom hade sjukt mycke fina underkläder som kostade nästan gratis, så det fick jag med mig några. Sen cigg o sprit ska vi ju inte tala om. Fast det blev lite kläder oxå, va ju jätte rea nu när vi va nere så det va helt pefekt. Men det har gått åt mycke pengar det har det allt. Men det har vart värt varenda krona. Jag lever hellre lite snålt här hemma nu än att jag inte hade unnat mig nåt där nere. Men nu vet man det till nästa sommar som vi åker.. spara mer!

Men idag kom vi hem som sagt.. känns jäkligt konstigt. Så kallt det är här hemma.. haha. Men jag sa ju innan att det va en helvetes resa hem.. o det kan egentligen inte med ord beskrivas hur den har vart. Men jag ska försöka. Vi åkte från Las Palmas igår vid 9 tiden på kvällen o allt gick bra. Självklart va det segt o flyga så länge o sen alla väntertider.. men men. Vi va iaf framme i London vid 1 på natten. inte mycke öppet o ingen att fråga efter information heller. Det va en stor flygplas så vi fick ta tåget mellan 2 avdelningar men vi hittade inte nånstanns vart vårat flyg skulle gå. Vi sprang runt där som galningar. Till slut kom det iaf fram till att vi va på fel flygplats.. vi skulle till andra sidan stan o den flygplatsen. Jaha, tack för kaffet va fan gör vi nu då? Kl va 5 på morran o flyget skulle gå 7. Inte kunde vi ta bussen ut dit heller för den skulle ta ca 90 min o då hade vi haft 5 min på oss för att checka in. Det säger ju sig självt att det går inte. Vi fick helt enkelt ta en taxi. 81 pund fick vi betala för det.. rena jävla rånet ju. Hade man bara fått nån info innan att man skulle byta flygplats så hade det hela vart mycke lättare... men nänä. Vi kom iaf fram till rätt flygplats då på ca 1 timme. Vi checkade in o tänkte att fan va gött nu är det värsta över. Men när vi kom fram till Kastrup så gick vi o tog en cigg o slöade lite. Sen hörde vi i högtalarna att dom roppa upp våra namn tillsammans med några fler. När vi kommer till informationen så får vi veta att vårat bagage är kvar i London. Då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Vi fick snällt fylla i en lapp o peka på en lapp hur våra väskor såg ut. Dom skulle förhoppningsvis komma om några dar sa hon. Inte alls hjälpsam.. kärring! Så där stod vi.. utan bagage o utan nånting egentligen. Bussen hem till Götet skulle först gå om ca 4 timmar. Vi skramlade ihop våra sista blandpengar o köpte massa öl för.. satte oss på en bänk o gjorde det bästa av situationen.

Skjuta det framför sig o bara skratta. Vi kunde inte sluta skratta för det va så jävla typiskt. Så vi får la se när min väska dyker upp här. Den ska ju ta vägen om Köpenhamn o sen till Landvetter.. men den kommer ju med taxi hit ut till mig iaf. Ska dock bli jäkligt intressant o se hur många flaskor som är hela efter detta.. kommer bli att man får röka whiskey cigg i värsta fall kanske.. haha. Men det värsta är ju att jag ahr typ hela mitt liv i den väskan, allt man behöver o lite till. Inga billiga grejer heller så jag ber att det ska feska sig o det fort! Tur jag har mor min.. dom kom o hämta mig på centralen o då hade hon köpt med sig det absolut nödvändigaste som man bara inte kan klara sig utan till mig. Du är guld värd ska du veta!

Men men.. så håll nu tummarna för att jag får mitt bagage imon lr så.. Men för övrigt så har det verkligen vart kanon.. utan tvekan hur gött som helst! Men aldrig att jag ska mellanlanda igen när jag reser. Aldrig i hela mitt liv för detta vill jag aldrig mer behöva gå igenom. Dessa vänter tider asså. Man orkar inte. Nu har jag kanske vart vaken i ca 2 dygn om inte mer.. jag borde helt seriöst gå o lägga mig. Så det gör jag.. =)

Gött i vilket fall att va hemma.. även om man längtar tabx till allt där nere!


Alla bilder kommer läggas upp på facebook! =) 

Av Marre - 13 juli 2007 13:04

Jag kan inte fatta att vi åker till Las Palmas imon.. 2 hela veckor oxå, så som jag har längtat så är det äntligen dax imon. Bara grejen att ha semester är ju underbart. Börja semestern idag redan.. tänkte så jag hinner packa o skit under dagen. Men nu är det klart.. det sista får bli imon morra. Bussen till Kastrup går klockan 12 o sen flyget där ifrån till Barcelona. Kommer bli lite segt dock att vänta på flygplatsen där nere ca 7 timmar på flyget till Las Palmas. Natten oxå då.. men vi kommer nog få det skoj ändå tror jag allt =)

Tur man har fullt upp idag så tiden går fort.. ska bla på kalas om en stund, brossan fyller 35 år. Grattis Grattis!

Så nu kommer det bli lite tomt här på ett tag.. ha det kanon alla för det kommer jag absolut att ha =) hihi.

Av Marre - 11 juli 2007 17:38

Kan inte fatta att det "bara" är en arbetsdag kvar nu.. sen semester!! =)

Fick växlat pengar idag iaf.. blev inte mycke men alltid nåt o gött o ha det gjort. Lite mer än bara 3 dar innan man lämnar detta sket väder här hemma o ligger på stranden o göttar sig!


Sen igår va en helt underbar dag..

Det är sjukt, men jag saknar dig som faaan ;) 

Av Marre - 9 juli 2007 08:16

Ja nu jävlar är det "bara" 4:a arbetsdagar kvar. Jag ångrar mig inte att jag tog semester nu på fredag oxå. Kom ju på att jag måste hinna packa o tvätta innan vi åker på lördag =) Weeiii!!!!

Men jag får ju ångest när jag tänker på hur mycke jag måste hinna få undan innan dess. Idag är vi bara 2 av 4 här oxå *suck*

Längtar efter frukost nu så man får lite krafter. Kan mer än väl behövas efter denna slö helgen. Fast det har varit riktigt gött o behövdes =)

Av Marre - 7 juli 2007 14:50

Va hemma hos Bobb i torsdags o kolla rulle.. fick lånat med mig 8 filmer hem så jag kör ett filmmaraton här nu i helgen. Händer ju ändå inget speciellt..

Fast igår åkte jag med Bobb till Kungsbacka.. vi skulle träffa några andra där o gå på Karma. Men dom hade stängt redan när vi kom dit. Så jäkla typiskt. Så va skulle vi göra nu då, det spöregna ju.. vi hamna iaf på en sleten kvartetspub.. tog 2 kalla o snacka lite skit. Samtalsämnena asså.. harrejävlar.. det blir så mycke roligare när alla är typ övertrött oxå.. =)

Men att det aldrig kan sluta regna.. man blir så inlåst här. Hela jävla östersjön borde ligga över södra sverige vid det här laget *mutter*


Bara på tanken om inget.. börjar bli lite orolig för min senila granne. Va ett tagsen hon plinga på här nu. Inte har jag sett hennes heller.. men hennes namn står ju kvar på dörren iaf. Det är sjukt men man blir ju lite fundersam när man är van att ha henne rännandes här o ska ha hjälp hela tiden.. Jaja, det feskar la sig.. 

Av Marre - 5 juli 2007 08:17

Jag blir så trött på detta skeeeet vädret.. jag är helt förstörd. Hatar att jag är en sån vädermänniska. Regn regn regn.. Jag är inte på topp idag asså.. mått illa hela morran. Men nu har jag tjuvstartat lite på frukosten så jag hoppas det blir bättre snart. Jag behöver semester!! Men tur att vi snart åker Andreas! 10 dar kvar lr nåt. Las Palmas o solen + alla göttiga tillbehör =) Man kan inte längta mer än va jag gör!

Hej kom o hjälp mig o ta mig lååååångt här ifrån nu.. Så känns det..

Fast först är det frukost.. typ nu strax =)

Av Marre - 3 juli 2007 20:20

Igår fyllde Linda 23 år. Men iaf så hade hon fullt upp igår så jag fick bjudit ut henne på middag idag ist. Vi hamna på takterassen vid Linné o hade det jätte mysigt. Det va riktigt god mat + öl.. hihi. Jäkligt skumt väder vart det.. sol men ändå spöregn.. skumt! Men vi klarade oss iaf o kunde sitta ute o njuta under jätte paraplyerna.. hehe.

Tack gums för ännu en trevlig dag o grattis igen ;) 

Av Marre - 1 juli 2007 21:52

Japp.. dagen började tidigt med att jag mötte upp Andreas + vänner på centralen. Efter det tog vi vägen om systemet o köpte färdkost.. sen traska vi över bron o ner till festivalen. Fast vi stannade utanför innan o drack lite öl. Sen va det full fräs in för att kolla Ill Nino. Jäklar va bra dom va. Jag har fått så mycke bra kort va. Vädert va oxå kanon.. strålande sol o jag fick sett banden jag ville.. va lite krockar dock. Det va verkligen en kanon dag =)

När det va slut så skulle vi alla dra ut på puben men när vi stod i kön för att komma in så kasta jag o Andreas in handduken. Vi åkte hem till mig o däcka ist. Sov dock bort halva dagen idag.. efter det ställde jag mig o baka pizza o sen käka vi glass på det.. blev en riktig flötdag =) Vi va så sega ju..


Fick en massa bra kort på de flesta banden som sagt.. dom ligger nu ute på facebook så kolla det =)

Detta är från bron över festivalområdet när vi gick där i från.

Ovido - Quiz & Flashcards