Alla inlägg under november 2007

Av Marre - 30 november 2007 13:57

Om ca 2 timmar så börjar det korkas upp här på jobbet. Vi ska sitta här en stund för att sedan ut o käka middag o ta några kalla. Det är min avskedsfest som blir av.. det tråkiga i kråksången är bara att det är många som fattas. Magsjuka o lite annan skit som går här just nu. Jag får bara inte bli en av dom som drabbas nu. har varken tid, lust lr råd.. haha.

Men det verkar som att vi blir ca 5-6 pers i kväll iaf. Ska bli kul =)

jag är duktigt trött efter allt flyttandes bara. Helt färdig faktiskt så det blir en tidig kväll för min del. Ska ändå upp tidigt imon för jag ska med mossan, Thomas o hans syster Diana till Ullared av alla ställen. Linda ska med oxå.. blir hennes första gång om jag inte minns helt fel. Ska bli både kul o jobbigt.. haha. Hoppas man kan fynda lite klappar. Men dom öppnar 7 redan så vi åker nog tidigt *suck* Måste få vila lite snart.


Men nu bor jag iaf hemma hos mossan igen.. känns faktiskt bra, man blir ju lite bortskämd igen =) Trodde jag skulle undra vart jag va när jag vakna upp imorse men det gjorde jag inte.

Vi är nästa helt klara med min lägenhet nu.. lite lampor o lite städning kvar bara som ska göras på lördag kväll. Blandade känslor detta som sagt.. men men.

Om ca 1 vecka kommer min älskling ner brummandes med bilen. Längtar så mycke efter dig! 10 dar kvar tills flytten upp till oss =)

Av Marre - 28 november 2007 19:27

Jaha.. då har jag så gott som packat klart. Jag har lite små saker kvar bara som jag ska ta innan jag går o lägger mig o imon efter jobbet innan bilen kommer.

Jag är på riktigt helt slut.. först slita så på jobbet o sen hemma. Jag vill vila!!

Ska bli så gött när morron dagen är över. Jag bor hemma hos mossan o kan slappna av igen.

Hur mycke jag än ser framemot flytten upp till norrland o gubben så ska det inte bli kul att packa upp allt o släpa skiten igen. Vi kommer att få hämta mina saker på nån station o vi har ingen lastbil, bara släp. Jag har mellan 20-25 lådor o ca 10 sopsäckar fulla. Hur mycke får plats i en etta egentligen?!? 

Nästan tur jag inte har fått nåt jobb där uppe än så jag har hela dagarna hemma o greja med allt.. det kommer ta veckor.. 

Min kära mor erbjöd sig att börja städa imon.. det tackade jag ja till med en gång, får vi lite mindre att städa i helgen. Kommer för övrigt va fullt ös hela helgen. Hoppas nästa vecka blir lugn o skön.. det behöver jag så jag kan samla lite krafter tills det är dax igen.


Känns lite konstigt att i natt är det min sista natt här hemma. Min första lägenhet så det är ju speciellt.

På måndag skulle vi träffas på banken o ordna med pengarna osv.


Nä nu ska jag äta upp det lilla som finns kvar i frysen.. dvs glass =)

Sen ta en välbehövlig dusch.. om man säger så.

Av Marre - 23 november 2007 14:33

I går efter jobbet gick jag hem till Linda.. om bjöd på god tacos o flyttkartonger. Hennes sambo Andreas va snäll o körde dom + oss hem till mig. Jäklar va snabb hon är på att vika skiten då.. du borde ställa upp i en tävling ;)

Iaf efter ca 2 sek när hon hade fixat alla så började vi att packa. Vi tog allt mitt porslin o sånt som är ömtåligt. Det är tur att jag har Linda asså för jäklar va hon kan packa. Jag hade la lagt ner allt med lite tidningspapper om bara men hon slog in allt så fint o la handukar om. Fick även packat ner all musik, film + nästan alla böcker. 4 kartonger blev det. Du är duktig på detta darling =)

Så nu är la det jobbigast klart iaf. Så mycke annat som man bara kan slänga ner o även fylla säckar med. Får nog bli att jag tar lite sånt idag.

På söndag kommer mossan + gubbe o hjälper mig att montera ner allt stort o högt upp.


Shit detta är jobbigt asså.. inte bara fysiskt utan även känslomässigt.

Men jag trodde det skulle vara jobbigare faktiskt.. jag kanske inte har fattat riktigt att jag flyttar ut om mindre än 1 vecka.. o till norrland om lite mer än 2 veckor. Men va lugn gubben.. även om det är jobbigt så vill jag inget hellre =)


Av Marre - 21 november 2007 15:00

Mäklaren har precis vart här på jobbet så att vi kunde signa papper. Min enda uppgift blev att lämna in några papper hos min förening efter jobbet. Sen skulle han fixa så att vi ses på banken snart o fixar med pengar, nycklar osv. Det som är gött är att mäklaren ordnar med allt pappersarbete som räkningar o avläsningar osv. Fast det känns ändå som om jag har många frågor kring det där. Jaja.. jag får lita på han.


Men jag måste seriöst börja packa lite smått imon lr nåt. Linda lovade mig några flyttlådor så jag kan börja packa ner det mest onödiga som jag inte behöver. Får kanske hämta dom imon?

Bävar för att städa ut vinden asså.. det kommer inte bli kul =/

Hur mycke skit sammlar man på sig egentligen?? Haha.


Känns så konstigt att jag inte ens kommer bo där om 2 veckor. Allt har gått så fort. Inte för att jag inte ville det men ändå. Mycke känslor nu. Min första lägenhet ju. Men tanken på att jag får den bästa sambon lugnar mig ;)


Sen tack Linda för en jätte mysig kväll igår.. va kul att fira med dig =)

Av Marre - 20 november 2007 15:58

Min mäklare ringde mig precis så jag måste bara skriva av mig min glädje.. har har fått sålt min lägenhet för strax över utgångspriset.. vilket innebär att jag iaf får en liten reskassa upp. Sen är inflyttnings datumet satt den 1:e december så det kan inte bli bättre!!! =)


Får bo hemma hos mossan i ca 1 vecka.. men va gör det för nu kan inget stoppa oss gubben. Flytten bär av den 10:e december!!! =)


Jag är så jäkla glad!!!


Men shit.. jag måste börja packa snart då ju.. haha.

Av Marre - 20 november 2007 10:10

Det hela börja i fredags när jag gått från jobbet o tagit mig till Nisse terminalen för att ta flygbussen ut till Landvetter. Självklart ska det precis när jag ska ta bussen komma in ett bombhit. Polisen leder ut allt folk (det va tusentals) genom en utgång. Lite smått panik för att mitt flyg snart skulle gå så sprang jag upp till Kungsportsavenyn för där visste jag att bussen brukar stanna. Jag hann iaf med bussen o chaufören sa att det va tur för att pga detta så gick bussen en gång i timmen bara. Jag hade missat planet annars.

Jag kom iaf iväg o fick träffat gubben.

Det hat vart en underbar helg.. massa mys, god mat o öl + snö =)

Va -14 grader.. är bara för mig att vänja sig.. haha.

Fick träffat lite mer vänner till Mattias oxå.. trevliga sånna. Jätte kul att få lära känna lite folk där uppe.

Saknar dig såååå gubben!! Det blir fan värre o värre för varje gång vi skiljs åt.. tur att detta va sista gången. Nästa gång vi ses så är det för att jag ska flytta!! Jag hoppas tiden går fort nu bara.. Nästan 3 veckor kvar.

Men ni ska veta att det även är med sorg i hjärtat som jag lämnar allt här nere. Men vi kommer ses mycke ändå =)

Vet inte riktigt va som händer med min lägenhet dock.. precis varje kotte väntar med att köpa. Verkar inte som det komemr gå.. min mäklare verkar ha gett upp. Men det hoppas jag verkligen inte.. han måste bara få sålt den åt mig. Jag får la skita i att gå plus då.. bara jag inte går minus. Det har jag inte råd med nu asså =(

Får la börja se mig om ifall jag kan hyra ut den i handrahand snarast möjligt. Hade önskat jag skulle slippa allt strul med det där.. men men.

Önskar jag kunde tänka lika possetivt som min gubbe hela tiden ;)

Av Marre - 16 november 2007 14:46

Usch vilken dag detta har vart.. helt sönder stressad har jag vart. Men jag hann klart trotts alla motgångar. Fick även höra att jag va en pärla.. hehe. Lite uppskattning ibland är aldrig fel.

Nu är jag iaf helt slut.. ska bara sitta o söla den sista tiden. Måste gå vid kvart över 3 så jag hinner med flygbussen. Ska bli så otroligt skönt att börja resan upp nu.. mindre kul dock att behöva vänta på Arlanda på nästa plan i nästan 3 timmar. Tur dom har en bar o ett rökrum.. haha.

Men väntan är helt klart värt det ;)


Så ha en bra helg nu alla.. det ska jag ha uppe i norrland.. hihi!!!

Av Marre - 15 november 2007 14:50

Min mäklare ringde mig för en stund sen.. han har ordnat 2 nya visnings tillfällen nu. Den första blir nu på söndag o nästa på onsdag. Tror han sa nåt om att lägga ut den i tidningen oxå..

Det är tydligen ganska trögt nu för att folk väntar i hopp om att priserna ska sjunka. Dom kommer ju aldrig sjunka så mycke som folk tror!!

Så nu ska jag strax åka hem.. får gå en timme tidigare för jag måste hinna storstäda. Det va jag inte beredd på *mutter*

Men det måste ju göras.. jag åker ju upp till gubben min imon o är borta hela helgen så =)

Faaaan va jag längtar!! Snart är jag hemma hos dig igen!!

Ovido - Quiz & Flashcards