Alla inlägg under januari 2008

Av Marre - 30 januari 2008 20:57

Det har jag blivit idag.. minst sagt.

Jag har haft en hel dag på stan med Mattias mor + syster. Vi va nog inne i varje affär som fanns o vi alla fynda en massa. Jag hitta ett par örhängen (det kan man aldrig ha för många av) sen en trekvartskofta som jag spanat på länge för halva priset, sen en annan trekvartskofta som det va 70% rea på.

Jag är bara så nöjd! =)

Sen käka vi även lunch på en kinarestaurang. Jag har verkligen haft en jätte trevlig dag.. o tack snälla för allt fint som jag fick!

När jag hade kommit hem så va jag tvungen att lägga mig o vila en stund.. det har typ aldrig hänt innan.. haha. Men det blir la så när man inte är van vid att va igång längre (just nu). 


Imon natt kommer min gubben hem!!! 

Av Marre - 28 januari 2008 18:38

Idag hade jag en heldag på stan med Magda. Jag skulle först gått själv men så hörde hon av sig sent igår kväll så vi boka en date.

Det va jätte skönt att få komma ut lite.. trodde nästan jag skulle bli sittandes här eftersom gubben är borta.

Vi va iaf ute många timmar. Just nu är det ju typ halva reapriser överallt så det va jätte skoj. Gubben hade lämnat mig en liten peng så det va underbart att få shoppa lite igen. Jag hitta en jätte fin topp som det va 70% rea på, så för den betalade jag 78kr för. Sen blev det 3 par strumpor för 98kr o ett halsband för 7:50kr. Det kallar jag för fynd =)


Men nu är jag hemma igen o funderar över va jag ska göra. Kanske får ta tag i disken lr nåt annat sånt där skoj.

Imon ska jag till läkaren på förmiddagen.. inte det roligaste men jag har nåt o göra iaf. 

Det är riktigt tomt här hemma utan dig gubben! Saknar dig! 

Av Marre - 27 januari 2008 16:07

Det har bara gått ca 30 min men jag saknar han som en tok redan. Vi kommer va borta från varann i ungefär 5 dar men detta känns nog värre än alla avsked på flygplaserna förr.

Det blir 4 ensamna nätter.. Fan va jag saknar dig gubben!! =`( 

Av Marre - 26 januari 2008 18:51

..några av mina nära o kära.

Att vissa människor tror sig ha rätt att få bestämma om vem som ska dö. Ingen annan har den rätten att beröva en annan människas liv! Men den som gör detta borde få betala med samma pris. Inte ett par ynka år på kåken bara.. det är egentligen fruktansvärt sorgligt.

Det som har hänt är oförståligt o oförlåtligt!!


Detta va bara tvunget att komma ur mig.

Meningen va egentligen att skriva några rader om gårdagen..

För då va vi på skotertävling uppe i Vitberget. Det va rätt kul o häftigt att kolla på. Dom kunde hoppa jäkligt högt asså.


Sen imon är det dax för gubben min att åka iväg på utbildningen. Kommer bli så fruktansvärt tomt o ensamt utan honom. Det blir i nästan 5 hela dagar. Kommer sakna dig som en galning!! 

Av Marre - 23 januari 2008 10:06

Jo.. för mig är det faktiskt morron. Brukar inte gå upp så här tidigt (9:00) om jag inte har tvättid lr nåt. Men jag har nu i 2 dar försökt att få tag i nån på mottagningen där jag missade min tid. Idag lyckades jag äntligen o fick mig en ny tid.


Så va händer annars?..

Jag har sökt ett nytt jobb som jag hoppas väldigt mycke på. Finns inte så mycke att söka dock. Staden är ju inte så stor. Hade jag vart duktig på nåt jobb innom industrin hade jag dock haft mycke att välja på. Kanske ska söka för skoj skull?

Börjar bli lite segt nu att vara hemmafru.. haha. Men jag ska la inte klaga allt för mycke. Jag har ju ett jobb i Götet.. jag får va ledig vilket jag förhoppningsvis inte kommer att vara mer sen. Jag kanske behöver slita mig själv i håret o söka mer allvarligt varje dag??

Jag hoppas SÅ att jag hittar ett kanon jobb så jag känner att här uppe kommer jag att stanna.. för vi trivs ju så bra =)


Mossan min har börjat skratta åt mig.. jag har tydligen börjat tjöta lite norrländska. Inte för att jag själv märker nåt men det är nog lättare för andra att märka sånt. Fast det va la bara väntat när allt man gör är att umgås med norrlänningar =) Men det är bara vissa ord det gäller. Är nog ett tecken på att jag borde åka ner o hälsa på snart. vet dock inte alls när detta kan bli.. men jag hoppas på snart.


Igår va jag o gubben ute o tog oss en kvällspromenad. Först gick vi in till stan (vilket inte tar mer än ca 10 min) Där köpte han mig ett hängsmycke som matchar ringen jag fick av han i födelsedagspresent.. han är för go asså. En expert på att överraska ;)

Efter det vände vi av hemmåt men gick längst älven ist (strandpromenaden) Det va jätte mysigt o tog lite längre tid. Jag borde ge mig ut o utforksa området lite bättre asså. Inte visste jag att vi bor max 1 min från älven.. haha.

Men det är verkligen vackert där.

Av Marre - 21 januari 2008 12:11

Är det ens nåt annat än måndag längre?? Men jag kan ju inte påstå att jag känner så stor skillnad när man är hemmafru. Segt..


Idag försov jag mig från ett läkarbesök.. väldigt duktigt gjort av mig. När jag väl hitta ett nummer dit så hade dom stängt för dagen *suck*

Jaja.. va ska man göra. Jag behövde verkligen sova ut o hade inte en tanke på besöket. Får la se om jag ringer imon igen o försöker få en ny tid o kan förklara mig.


Annars har helgen vart rätt händelselös faktiskt. Vi va ju ute i lördags på varsitt håll. Det va inte skoj. Fast mycke berodde nog på att jag kände typ ingen på förfesten.. när det tjötades minnen osv så satt man bara där. Magda va dock go o följde med mig hem för att ta några rackare där ist. Det skulle hängt på mer folk.. fast vissa har nog inte alla hästarna i garaget.

Det va inte långt att gå iaf.. bara snett över gatan.

När vi va klara blev vi upphämtade o in körda till stan. Det va inte så mycke ös där inne heller så det blev en tidig kväll. Vilket inte gjorde så mycke för jag va gubbtrött. Mötte upp älsklingen på Max för fyllekäk o sedan bara hem till sängen.. det va underbart =)


Nä.. dax att göra lite hemmafru sysslor kanske.. haha. 


Ett stort Grattis till min kära mor på födelsedagen! 

  

Av Marre - 19 januari 2008 19:24

Nu är jag hemma själv för gubben min har redan gett sig ut med sina vänner. Jag väntar på att bli upp hämtad av Magda för en utekväll med tjejerna =)

Jag behöver verkligen en sån här kväll o har längtat.. att ge sig ut o släppa loss. Gubben möter jag upp senare självklart.


Men jag är gubbtrött så jag har redan börjat med att ta mig en kall + en jäger. Så snart.. då jävlar!

Har sovit 3 timmar inatt nämligen. Vi skulle upp tidigt för att åka till Umeå med Marie o Thomas. Vilket blev en mycket trevlig resa förutom att vi inte fynda nåt.. bara dom. 


Ha en go kväll alla!!  

Av Marre - 17 januari 2008 15:11

Det va inte precis meningen men så blev det. Jag va på stan o gick till Magdas jobb efter att hon hade slutat. När hon hade stängt ner så gick vi o tog en fika. Men öltarmen vann slaget om va som skulle komma härnäst.. så vi gick till närmaste ölställe. Där kom även Hella o gjorde oss sällskap. Det som skulle blivit 1 öl blev givetvis några fler. Det dök upp lite fler vänner till dom o sedan hade vi en biljardtunering.. det gick inte så bra.. haha.

Men det va mycke trevligt.. lite ont om folk ute bara, tror vi va dom enda kvar när vi gick o det kanske va vid 11 redan.

Gubben slutade jobbet vid 12 så jag ville va hemma då.


Det känns lite i huvudet idag om man säger så.. så inte allt för kul att ha tvätt tid nu. Men men.. 

Ovido - Quiz & Flashcards