Alla inlägg under augusti 2007

Av Marre - 28 augusti 2007 14:52

Trodde det skulle va fullt ös här idag när vi bara va 2 pers på jobbet men det har inte vart så farligt. Fast jag vågar inte säga för mycke än.. en hel timme kvar så vad som helst kan ju hända.

Sitter dock lite i valet o kvalet om jag ska stanna över en timme eller inte. Kan ju va rätt gött att jobba in lite när det inte är helt hysteriskt utan man kan jobba lite i sin egna takt.

Ska på bio med lillsyrran 18:15 så stor idé att åka hem i mellan?!? Ska i vilket fall bli kul att vi 2 hittar på nåt själva.. händer inte allt för ofta som synd är. Får ge mig själv en spark i baken där! Vi ska se nån komedi som jag givetvis tappat namnet på, men Sarah brukar va bra på att välja =)


Sen ringde Madde förut.. det tråkiga i kråksången är att hon inte kommer denna helgen som det va sagt. Dom skulle inventera på jobbet.. Jätte trist men vi får hålla tummen att det blir nästa helg ist då =)

Av Marre - 28 augusti 2007 07:38

Japp.. nu har jag efter mycke tjöt fått tummen hur o gjort det där jäkla testet.. haha. Enligt den sidan så borde jag vara 26.3 år, o inte 23 år.

Hmm.. okej!? Jaja.. jag fick ju rätt mycke då ju eftersom det va över min ålder. Fick man en låg ålder rekomenderade dom att göra fjortistestet ist.. *pust* tur man slapp det.. haha.


Nä dax att sätta fart.. 2 man kort idag (inte alls kul)..


Men imon kommer gubben!!! =)

Av Marre - 23 augusti 2007 07:39

Ja detta är ju då inte första gången mina tankar har vandrat iväg om jag ska lämna Götet eller inte. Fast innan har jag vart sugen på Sthlm.. det är jag väl ifs fortfarande men nu lockar nåt annat mig ännu mer.. Norrland! ;)

Det är ett stort beslut men jag är uppriven så jag bestämde mig för att göra en för o nackdels lista.. Så det blir så här:

Fördel Götet: Gubben kan flytta ner, familj, vänner, hemmastad, min söta lya, shoppingen, utelivet, vackra västkusten, spelningar..

Nackdel Götet: Gubben bor inte här än, lite trångt med 2 pers i en etta?, parkeringar, jobbet (jag får nog sätta in jobbet som negativt faktiskt), stressen, vädret tillkommer här lite överraskande kanske..

Fördel Norrland: Gubben finns där, hus kan köpas "billigt" (om man jämför att man kan byta ut min etta mot ett hus så), inga större problem att skaffa rottis, bil, charmig stad, vacker miljö..

Nackdel Norrland: att lämna familj + vänner, hitta jobb!!, shoppingen, alla känner alla?!? Men jag typ ingen, utelivet, konserter..

Finns säkert en hög till med saker på alla punkterna men detta va det jag kom på nu.. så kanske det viktigaste?!

Så vi har ett tufft val framför oss ;) Saknaden är stor vilket som!!

Av Marre - 20 augusti 2007 23:43

Då va man hemma igen då.. Jag har haft en helt underbar lång weekend uppe i Skellefteå o sköna norrland. Hade riktig ångest över att åka hem o det känns inget kul alls. Jag vill bara va med dig.. vart vi än är spelar ingen roll!


Men nu är det nog bäst att försöka sova om man ska orka upp till jobbet imon. Tur iaf att jag har min "snuttefilt" en liten tröst när du inte är vid min sida ;) 

Av Marre - 16 augusti 2007 07:20

Men vilken jäkla start på vilket som ska bli en underbar dag! Detta jävla regn.. att det aldrig ger sig. Skyfall verkligen ute ju o jag är genomblöt. Hade ett halvt paraply som jag fick gå hit med.. hjälpte la så där kan jag säga.. men antar att det hade vart värre med inget alls. Sen att man fick släpa på resväskan som skvätte o hade sig. Tog inte dom bästa skorna heller om man säger så.. *mutter* Men nu har jag gnällt färdigt.. kändes gött =)

Nu längtar jag bara tills klockan blir halv 3 o mor min kommer o hämtar mig på jobbet. Planet går halv 5 o det är alltid rätt gött o va ute i god tid. Kan inte fatta att jag äntligen åker upp till norrland idag, så som jag har längtat.. Men snart är jag där!! =) hihi.

Av Marre - 13 augusti 2007 08:46

Japp då va det måndag igen.. göttade mig rätt mycke åt mina kollegor som kom in o hade värsta jobbångesten.. samma som jag hade förra veckan.. haha ;P

Men för mig är det kort vecka vilket känns jäkligt underbart.. 3,5 dar =) Blir ju Norrland på långweekend o nu när det är så nära längtar jag ännu mer.. om man nu kan göra det.. hihi ;)

Igår va jag med mor + Thomas + Totte i Strömstad för att hälsa på Catta o Gabriel. Alltid lika trevligt att komma upp dit. Riktigt kul att vi kommer så bra överrens. Det blev god mat o sen minigolf.. Jag vann inte denna gången heller *mutter* men det gick betydligt bättre än sist. Efter det va vi tvungna att åka hem.. tog extra lång tid för alla köer som va.. men men.

Av Marre - 10 augusti 2007 07:58

Ja fast nu va det ju minigolf.. lite svårt att tänka mig i den klädseln, för att inte tala om tålamodet.. haha. Men det va iaf jag o Bobb som åkte ner till Kungsbacka där vi träffade Madde o Benny. Sen körde tuneringen igång.. skoja inte att jag suger på detta spel.. men jag lyckades iaf komma 2:a. Hur det nu gick till.. så många 10:or som jag fick.. haha. Bobb vann den grisen ;P


Fan va gött att det är fredag! Har verkligen vart en tuff vecka att jobba själv, men nästa kommer 2 tbax iaf. Varmt välkomna säger jag. Sen har jag tagit lite semester så jag kommer få en långweekend nästa helg uppe i Norrrland.. längtar som fan ;)

Av Marre - 6 augusti 2007 13:10

Då skulle jag enligt programmet se ut så här? Kan inte påstå att likheten är chockerande.. men men. Har man lite dötid över så är sånt kul ändå.. hehe!

Testa själva på http://simpsonizeme.com Nån kanske blir klockren ju =)

Ovido - Quiz & Flashcards