Alla inlägg under maj 2008

Av Marre - 27 maj 2008 12:07

Tjöta nyss med Bobb som berätta att han o Lusita kommer upp hit till Norrland i sommar. Blir veckan efter vi har kommit hem från våran Sverige resa så det blir ju perfekt. Det ska bli jätte kul =)

Kommer nog bli en underbar sommar detta. Mycke kul som händer.

Mera besök!! =) 

Av Marre - 23 maj 2008 13:11

Bara namnet är ju jätte löjligt!

Inte nog med att jag redan har en jävel som kommit fram o är helt fel, nu har nummer 2 börjat komma o den oxå på helt fel ställe. Jag har legat sömnlös nästan hela natten för att det gjort så ont.

Det ännu jobbigare i kråksången är att min tandläkare är ca 120 mil här ifrån.

Tog mig en evighet att hitta en riktigt bra som man kunde känna förtroende för. Sånt är viktigt speciellt när man har sån skräck för folk i vita rockar med onda verktyg. (Bara clowner med ballonger är värre).

Nu måste jag försöka hitta nån ny här uppe.. kommer inte bli lätt eller billigt ju. Vilken mottagning man än kommer ringa till o förklara hur det ligger till kommer ju att säga att dom är bäst.

Ja.. så nu har jag asså 2 idiot tänder som måste bort o det är snart. Jag har lite smått panik o är ganska livrädd.

Av Marre - 19 maj 2008 12:35

..har vi lyckats fira 3 personer på en kväll. 

Först va vi o firade 2 av dom som hade slagit ihop till en fest. Vi va utomhus o nu är det inte vår längre här uppe, ca 10 grader om dagarna bara *mutter*

Vi hade iaf en eld som aldrig känndes riktigt lagom varm.. så antingen fick man frysa lr bli bränd. Men det va rätt trevligt där. Jag ville dock hem efter en stund för att se bronsmatchen på tv. Men alla som såg den vet ju att det inte va värt det.. det enda possetiva va att jag fick upp värmen.

Sen när den va slut möttes vi upp med några för en crusing på stan. Va inte så många bilar ute som hade sagts men vid detta laget hade folkölen börjat slå så jag hade kul ändå =) 


Nu är det iaf ca 6 veckor kvar tills gubbens semester o våran Sverige resa börjar. Jag längtar som en tok. Att få vara nere i Götet i nästan 2 veckor ska bli underbart, kommer hinna göra mer o träffa fler vänner än sist.

Madde kommer tom komma dit 2 helger på rad från Oslo =)


Har inte hört nåt nytt om jobb än.. undra om det är possetivt lr negativt??


Nu kom iaf posten, bäst att se vad som är helt.. han är hopplös! 

Av Marre - 15 maj 2008 14:34

Idag blev jag uppringd av en fru vars man är kompis med Mattias (undra om det där blev rätt.. haha). Hon tipsade mig iaf om ett sommarjobb där hon jobbar. Jag har nyss pratat med chefen o mailat iväg mitt CV. Allt lät jätte skoj o bra arbetstider o uppgifter. Det ändå kruxet är att han ville ha nån för hela sommaren.

Vi har som sagt bokat in våran Sverige resa för längesen o kan inte bokas om.

Jag sa detta till han vilket givetvis blev lite problem. Så nu är det bara för mig att vänta tills han hör av sig o medelar om jag fick det eller inte.

Jag hoppas ju verkligen så snälla.. håll tummen stenhårt för mig!

Av Marre - 13 maj 2008 10:54

Till Midsommar kommer äntligen Andreas hit upp =)


Sen håller jag för övrigt på att ladda mentalt för att skriva in mig på arbetsförmedlingen. Trodde aldrig jag skulle behöva göra det igen. Men nu är det bara 1 månad kvar på anställningen. Lite sorgligt att släppa ett sånt kanon jobb.. men men. Det är min gubbe helt klart värd! ;) 

Av Marre - 5 maj 2008 11:52

Det har hänt mycke på sista.. men jag kan säga att denna helgen har vart en av de bästa på mycke länge. Mamma o Thomas har vart här uppe o hälsat på. Vi hämtade dom i Vallen på fredag morron.. dom blev inte skrämda men dom skratta rätt mycke. Vi gjorde en massa skoj.. visa dom stan, shoppa, käka ute, loppis, träffa gubbens föräldrar... vi spelade nog även yatzy ca 50 gånger =) Både jag o mossan är lika galna i det.

Men på söndag kväll körde vi ner dom till Umeå där flyget gick hem. Dom kom dock hem imorse pga förseningar så dom fick övernatta på Arlanda.. tråkigt för dom att en sån bra helg fick ett sånt slut.

Det va sorgligt iaf att säga hejdå.. kommer aldrig sluta va mammig.. haha.

Men vi ses i sommar igen.. för nu har vi bestämt att vi kommer ner o stannar i nästan 2 veckor =) *längtar*


Sen har jag sagt upp mig från mitt underbara jobb. Jag bestämde mig faktiskt igår helt att det blir till det bästa. Det är jätte jobbigt att behöva släppa ett sånt underbart jobb.. men men.

Nu har jag gått här uppe ca 5 månader utan att få nåt jobb. Jag måste få hjälp av arbetsförmedlingen att få nåt nu asså. Dom vill ju inte hjälpa till när man är tjänstledig. Sen vill jag börja få in lite egna pengar.. även om det innebär att stämpla ett tag.

Jag har tänkt o tänkt men detta blir nog till det bästa.. jag vill ju stanna här uppe. Har inga planer på att flytta ner igen.. inte nu iaf.

Så.. nu hoppas jag verkligen att dom kan hjälpa mig att få nåt o göra om dagarna.


Tack mor o Thomas för en underbar helg!! 

Ovido - Quiz & Flashcards